دورات هندسية

 

 

مشروع محطة اتوبيس ارءكم بصراحة ( صور اوضح للمشروع )

مشاهدة نتائج الإستطلاع: تقييم المشروع

المصوتون
26. أنت لم تصوت في هذا الإستطلاع
  • ممتاز

    11 42.31%
  • جيد جدا

    9 34.62%
  • جيد

    2 7.69%
  • مقبول

    4 15.38%
صفحة 3 من 5 الأولىالأولى 1 2 34 5 الأخيرةالأخيرة
النتائج 21 إلى 30 من 50
  1. [21]
    aNoos
    aNoos غير متواجد حالياً
    جديد


    تاريخ التسجيل: Oct 2006
    المشاركات: 4
    Thumbs Up
    Received: 0
    Given: 0
    يا أخي الكريم
    مشكور ع هالمشروع بس مابينت المخططات التحليلية للحركات الأساسية \الباصات\الجمهور بما فيهم واصلين و مغادرين \التخديم الأساسي \
    أما من ناحية الكتلة فأي طالب سنة تانية عمارة عندو معرفة بمعدلات 3d max بنسبة 60 % فيه يعمل متلا
    بتمنى بالرد تعطيني تلخيص عن اختصاصك الجامعي \السنة\الجامعة\البلد\المدينة\ربما فيني قدملك الإفادة اللازمة إلك

    0 Not allowed!



  2. [22]
    معماري 13
    معماري 13 غير متواجد حالياً
    عضو


    تاريخ التسجيل: Oct 2006
    المشاركات: 21
    Thumbs Up
    Received: 0
    Given: 0
    مش بطال يابشمهندس
    بس تعرف احلى حاجه فيه ايه ؟؟ انك متاثر في المشروع ده بالمعماريsantiago calatrava
    ويمكن ده اللي خلي ال3d مش غريب علينا علينا يعني زي ما قال migooo2003
    بس انا معاه في اننا محتاجين البلانات والمساقط وياريت اي قطاع علشان نقدر نكمل فهم المشروع .
    هو بصراحه اللي انا مقدرتش افهمه اوي النظام الانشائي هو واضح ان الكابلات شده السقف بس هي landmark دي ليها وظيفه تانيه ولا مجرد متثبت فيها الكابلات ولا ايه ؟
    اخر حاجه بقى ياسلام لو كنت تقلت الظلال شويه في الprespective والواجهات بيتهيالي كانت حتبقى احلي وكانت حتبان اكتر
    بس زي ماقولتلك انا ممكن اعتبر اللي انا شفته دي لوحة فنان ممتاز
    بس معماري................؟

    0 Not allowed!



  3. [23]
    نهاد
    نهاد غير متواجد حالياً
    عضو فعال


    تاريخ التسجيل: Mar 2005
    المشاركات: 55
    Thumbs Up
    Received: 0
    Given: 0
    يعطيك العافية بشمهندس
    بصراحة انا كتييير عجبني المشروع بغض النظر عن كونو تحفة "تعليق الاخوة مش رأيي" المشروع بحد ذاته متميز ويعطيك الف عافية ........ الكلام مش مجاملة بجد انا معجبة كتيييير بالمشروع لدرجة اني نزلتو عندي بالجهاز
    يعطيك العافية مرة تانية
    بس يا ريت بجد تنزل البلانات
    هيك بيكون بالنسبة لالي حصلت على مشرع متكامل

    0 Not allowed!



  4. [24]
    cad for all
    cad for all غير متواجد حالياً
    عضو فعال جداً


    تاريخ التسجيل: Jun 2006
    المشاركات: 166
    Thumbs Up
    Received: 0
    Given: 0
    بصراحة يا اخ النعيمي اري ان تغطية محطة البنزين ما هي الا تعديل لفكرة تغطية اخري وهي تشبة ورقة الشجر علي ما اعتقد ولكن هذه نقطة تحسب لك وذلك لأنك استطعت ان تطور بها ليس بالقدر الكافي ولكن يكفي شرف المحاولة
    اما بالنسبة للاند مارك والورش فأنا اجدها مقتبسة تماما من مشاريع اخري احدها خاص بالمملكة العربية السعودية
    واعترض بشدة علي الجامع فإذا نظرت اليه من الموقع العام تجده يأخذ شكل الصليب وهذا لا يجور تماما (يعني من تحت جامع ومن فوق كنيسة مـــــــــــــوش ممكن !!!!!!!!!!)وحجتك انك تريد ان تساير نمط المشروع فهي حجة غير مقبولة لاني اري ان كل كتلة في المشروع تسير في نمط خاص بها ولا علاقة بينهم وارجو ان لا تغضب من صراحتي فهي مطلوبة وعلي رأي المثل (يا بحت من بكاني وبكي الناس عليا ..................اكمل المثل)

    ارجو ارفاق البلانات والقطاعات للتعليق علي المشروع والنقد (لو كنت عاوز نقد للمشروع كلة)
    والله ولي التوفيق

    اخوك علي

    0 Not allowed!




  5. [25]
    elne3mey
    elne3mey غير متواجد حالياً
    عضو فعال


    تاريخ التسجيل: Jan 2007
    المشاركات: 79
    Thumbs Up
    Received: 0
    Given: 0
    شكرا للاخ الكريم للاخ nagopc على الرد الجميل اذا دل على شىء فأنة يدل على ثقافتك العالية وذوقك العالى فاما الاند مارك فانها فعلا هى نقطة ضعف المشروع .

    0 Not allowed!



  6. [26]
    elne3mey
    elne3mey غير متواجد حالياً
    عضو فعال


    تاريخ التسجيل: Jan 2007
    المشاركات: 79
    Thumbs Up
    Received: 0
    Given: 0
    شكرا للص الطائر على هذا الرد الجميل واتمنى منك المشاركة فى مواضيع اخرى

    0 Not allowed!



  7. [27]
    elne3mey
    elne3mey غير متواجد حالياً
    عضو فعال


    تاريخ التسجيل: Jan 2007
    المشاركات: 79
    Thumbs Up
    Received: 0
    Given: 0
    شكر لا anoos على الاهتمام بى وبمشروع فانا الان فى السنة الثالثة قسم عمارة اما هذا المشروع فقد قمت بتصميمة كاول مشروع لى فى ثانية عمارة اما البلد والمدينة وال***** فهو فى ملفى الخاص فى المنتدى وموجود .
    وفى النهاية اتمنى منك الاستفادة كما قلت .

    0 Not allowed!



  8. [28]
    elne3mey
    elne3mey غير متواجد حالياً
    عضو فعال


    تاريخ التسجيل: Jan 2007
    المشاركات: 79
    Thumbs Up
    Received: 0
    Given: 0
    شكرا للاخ معمارى 13 على الاهتمام والمشاركة اما البلانات فهى بتاعت السنة الماضية وانا فقدت فعلا ملف الماكس والكاد بتاع المشروع بسسب خلل بالجهاز اما المشروع فهو تغطية اهم منة بلان لانة مطاليبة كانت قليلة جدا وهو كافية صغير ونت كافية وغرف للادارة وغرفة قطع التذاكر .
    اما الاند مارك فهى وظيفتها لاند مارك وانها بتشد الكابل .
    شكرا اخى العزيز مرة اخرى على مشاركتك فى الموضوع .

    0 Not allowed!



  9. [29]
    elne3mey
    elne3mey غير متواجد حالياً
    عضو فعال


    تاريخ التسجيل: Jan 2007
    المشاركات: 79
    Thumbs Up
    Received: 0
    Given: 0
    اما الاخت نهاد فهى مشكورة جزيل الشكر على الرد الجميل الذى اذا دل على شىء فانما يدل على صفاء السريرة وحسن الرد .
    شكرا للاخت العزيزة على المشاركة .

    0 Not allowed!



  10. [30]
    elne3mey
    elne3mey غير متواجد حالياً
    عضو فعال


    تاريخ التسجيل: Jan 2007
    المشاركات: 79
    Thumbs Up
    Received: 0
    Given: 0
    والله شكرا للاخ على على المشاركة والله دى كانت حاجة متوقعة من رجل ( عزيز ) مثلك ان يشاركنى فى هذا الموضوع وان يعطى راية كما هو موجود الان سبحان الله يا اخى على الزمن ( شوفت بيعمل فى الناس اية ).
    اما عن تغطية البنزينة ( يتقول فكرة تغطية ورقة شجرة لية انت قبل كدة شوفت مشروع متغطى بشكل ورقة شجرة ودى انت عرفتها لوحدك لذكائك الحاد ولا حد قلهالك او انت سمعتها من حد ... وبعدين اية محاولة مش كويسة بالقدر الكافى خلاص يا سيدى اظن كان عندك مشروع مماثل ياريت نشوف المحاولات العبقرية لواحد عرف لوحدة ان التغطية ( ان التغطية ورقة شجرة ) وعجبىىىىىى !!!!!!
    وبعدين يا سيدى اظن انك عارف انى عملت موديل الاند مارك من كتاب والالورش ودة انا قلتة للاخ ميجو ودة مش عيب لانة مكمل للمشروع وفى ناس محطتش العناصر دى اساسا وبعدين كنت لسة فى اول سنة تانية بتعلم على قدى ..............................
    رجاء للاخ على ان يتحفنا بمشروعه العملاق هو وبعض الزملاء المشاركينة فى هذة الاراء عشان نتعلم الشغل اللى مش مقتبس ولا من ناس فى دفعات قبلينا ولا من مشاريع عندنا معمولة على الكمبيوتر كاد ولا اى حاجة ولا من كتب .
    عايزين نتعلم منك لو سمحت ومن الشخصيات العظيمة مثلك وياريت لما تحب تقول لحد حاجة تقولهالة فى وشة وخاصة لو كان حد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟( سبحان الله ولسة يا دنيا هاتورينا )
    انت معتقد انك بتعمل بالمثل !!!!! مش لايق ... وعلى العموم كويس ان دة حصل ..
    شكرا على المشاركة ( والله انا حزين انى شوفت الكلام دة وفرعان بردة لانها بتبين للانسان الناس على حقيقتها ) .

    0 Not allowed!



  
صفحة 3 من 5 الأولىالأولى 1 2 34 5 الأخيرةالأخيرة
الكلمات الدلالية لهذا الموضوع

عرض سحابة الكلمة الدلالية

RSS RSS 2.0 XML MAP HTML