دورات هندسية

 

 

دورة عن العولمة وإدارة المالية والتخطيط الإستراتيجي

النتائج 1 إلى 2 من 2
  1. [1]
    الصورة الرمزية ابوصـــــالح
    ابوصـــــالح
    ابوصـــــالح غير متواجد حالياً

    عضو شرف

     وسام الشكر

      وسام كبار الشخصيات


    تاريخ التسجيل: Dec 2003
    المشاركات: 913
    Thumbs Up
    Received: 8
    Given: 0

    دورة عن العولمة وإدارة المالية والتخطيط الإستراتيجي

    English Version Is Shown Below


    سعادة الإخوة الزملاء والأصدقاء المحترمين



    السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ..، وبعد :



    نظراً لإنضمام المملكة العربية السعودية لمنظمة التجارة العالمية في شهر ديسمبر الماضي، يسر عمادة الإدارة الصناعية وبرامج التعليم المستمر بجامعة الملك فهد للبترول والمعادن أن تعلن عن عرض الدورة الدراسية القصيرة "العولمة وإدارة المالية والتخطيط الإستراتيجي" وذلك في الفترة من 18 إلى 22 ذو القعدة 1427هـ (الموافق 9 إلى 13 ديسمبر 2006م). ويمكن الإطلاع على المعلومات الكاملة عن هذه الدورة في الأوراق المرفقة مع هذه الرسالة.



    وكما هو معلوم، فإن المملكة ستواجه العديد من التحديات في عصر العولمة كنتيجة مباشرة لانضمامها إلى منظمة التجارة العالمية (WTO). ولذلك ، فإن على القطاع الخاص (والمؤسسات الحكومية أيضاً) في المملكة أن يتنافس مع محيط عالمي يتسم بالتحدّي الشديد، والذي قد يجلب منافع أو تهديدات عديدة لغير المستعدين لإحداث التغييرات المناسبة.



    تهدف هذه الدورة الجديدة في محتواها والمناسبة في توقيتها إلى إعطاء المشاركين تغطية شاملة عن التعقيدات المحلية والعالمية التي يواجهها رجال الأعمال في محيط متعدد الجنسيات وعن مختلف التحديات (المالية والإدارية والإجرائية) التي سوف يواجهونها في عصر العولمة. وستعرض الدورة من خلال عروض ومناقشات وتطبيقات عملية وتفاعلية في شكل مجموعات صغيرة لمراجعة حالات واقعية لزيادة الخبرة العملية للمشاركين في الدورة.



    كما سيقوم بالتدريس في هذه الدورة أساتذة من أصحاب الكفاءات المهنية العالية في مجالات تخصصاتهم المختلفة، إضافة إلى خبرتهم العملية الطويلة في المالية والإقتصاد والإدارة والتسويق، سواء على المستوى المحلي (المملكة ودول الخليج العربي) أو العالمي. وهناك الكثير من المواضيع الهامة والمهارات العديدة التي سيتم تقديمها في الدورة ، كما هو موضح في برنامج الدورة المرفق مع هذه الرسالة.



    وستكون الدورة ذات أهمية قصوى وفائدة كبيرة للعاملين في مجالات التخطيط الاستراتيجي والتسويق العالمي وتطوير الموارد البشرية في القطاعات الخاصة (الأهلية) والمؤسسات الحكومية واللذين لهم إهتمامات بإدارة الأعمال على مستوى عالمي وعمليات التحالفات المشتركة أو اللذين لهم رغبة في الإنخراط في هذه النشاطات. وسيتم تقديم هذه المواضيع في إطار سعودي وعالمي ليتمكن المشاركون من إجراء المقارنات المختلفة في هذه المجالات.



    ونظراً للطلب الكبير المتوقع على مثل هذه الدورة ولتحديد عدد المشاركين ، نرجو من المهتمين بهذه الدورة أن يقوموا بالتسجيل المبكر لضمان المشاركة. كما نرجو منكم إخبار زملائكم وأصدقائكم عن هذه الدورة، سواء في مكان عملكم أو في الأماكن الأخرى، ليتمكنوا من المشاركة في هذه الدورة الهامة.



    وتقبلوا سعادتكم تحياتنا وتقديرنا ،،،





    ولمزيد من المعلومات ، نرجو الاتصال بكل من :



    1) الدكتور محمد رمادي

    المنسق التقني

    قسم المالية والاقتصاد

    كلية الإدارة الصناعية

    هاتف : 1605- 860 (03)

    جوال : 4809-686(050)

    بريد إلكتروني : ramadyma*kfupm.edu.sa



    2) الإستاذ الدكتور عمر العمودي

    المنسق الإداري

    وكيل عمادة الخدمات التعليمية للتعليم المستمر

    ص. ب : 5077

    الظهران 31261



    هاتف : 4700/ 2268 – 860 (03)

    جوال : 8489 – 575 (050)

    بريد إلكتروني : amoudi*kfupm.edu.sa

    altaf*kfupm.edu.sa





    ================================================== ================================================== ========

    ================================================== ================================================== ========



    Dear Colleagues and Friends:


    It is my honour to inform you that the College of Industrial Management and the Continuing Education Programs at King Fahd University of Petroleum and Minerals (KFUPM) are pleased to offer the short course entitled “Multinational Business Finance and Global Strategic Planning" on December 9 to 13, 2006 (corresponding to Dhul-Q'adaah 18 to 22, 1427H), drawing upon the expertise of their faculty members who have a proven track record in both the academic and practical background.



    Needless to mention the Kingdom would face many challenges in the era of globalization. With Saudi Arabia’s accession to the WTO in December 2005, the Kingdom’s private sector as well as the governmental organizations have to compete in a more challenging global environment that will certainly bring benefits or threats for those unprepared for changes.



    This new and timely short course aims to provide the participants with an overview of the local and international complexities of operating in a multinational business environment and the various challenges (financial, managerial and operational) that can be faced. The short course is intended to stimulate a two-way interactive learning process through reviews of genuine case studies and group assignments drawing upon participants own working environment and experiences.



    The instructors are fully qualified in their respective fields of finance and economics, international management and marketing, coupled with professional non-academic experience. Further, the short course will blend the various disciplines of economics, finance, management and strategic planning into a practical framework. Special topics will include Entry Strategy and Strategic Alliances, Global Marketing Management, Global Strategic Skills, Transfer of Knowledge, Types of Risks, Foreign Investment Decision and many more timely topics. Details on the course outline and objectives, course instructors and the course program are attached for your reference.



    The course will be of particular interest to those involved in strategic planning, finance, international marketing and human resource development in both the private sectors and public/governmental organizations who have international business interest, international joint-venture operations or who are contemplating such operations.

    Due to the great interest in globalization and the limitation of the number of participants to 25 ONLY (to improve the class discussion and interactive learning process), early registration is highly encouraged to avoid disappointment.



    Lastly, it will be greatly appreciated if you kindly disseminate the information in this message to your friends and colleagues at your company and elsewhere so as to be able to join us in this special event.



    If you need any further information about the course, please feel free to contact us.



    Thank you and best regards.



    Dr. Mohamed A. Ramady. FCIB

    Technical Coordinator

    Visiting Associate Professor

    Department of Finance and Economics



    Phones: (03) 860-1606

    Mobile: (050) 686-4809

    E-mail: ramadyma*kfupm.edu.sa





    Prof. Omar S. Baghabra Al-Amoudi

    Administrative Coordinator

    Assistant Dean, Educational Services

    KFUPM Box: 5077

    Dhahran 31261, Saudi Arabia



    Phones: (03) 860-2268, 860-1250 (Mr. Delmo), and 860-2981 (Mr. Altaf)

    Fax (03) 860-4770

    Mobile: (050) 575-8489

    E-mail: amoudi*kfupm.edu.sa, cont-edu*kfupm.edu.sa, and altaf*kfupm.edu.sa

  2. [2]
    النائف
    النائف غير متواجد حالياً
    عضو فعال


    تاريخ التسجيل: May 2006
    المشاركات: 143
    Thumbs Up
    Received: 3
    Given: 0
    جزيت خيرا اخي ابوصالح

    0 Not allowed!



  
الكلمات الدلالية لهذا الموضوع

عرض سحابة الكلمة الدلالية

RSS RSS 2.0 XML MAP HTML