دورات هندسية

 

 

نحن لها يا أبا القاسم ..

صفحة 1 من 2 12 الأخيرةالأخيرة
النتائج 1 إلى 10 من 13
  1. [1]
    الصورة الرمزية م.العراقي
    م.العراقي
    م.العراقي غير متواجد حالياً

    عضو تحرير المجلة

    تاريخ التسجيل: Jan 2004
    المشاركات: 1,766
    Thumbs Up
    Received: 13
    Given: 0

    نحن لها يا أبا القاسم ..

    حبرهم الأعظم .. كبير كهنتهم .. آمرهم وناهيهم .. أبوهم الذي لم يولدوا من صلبه .. وضع يده على معصم الأمة الاسلامية ليتحقق من نبض الحياة في عروقها ، فقد ظن للحظة بأن أتباع خير الورى صلى الله عليه وسلم قد أفل نجمهم وركضوا كغيرهم خلف قدسيته المزيفة او انحلال أمته الضالة .

    لم تمت أمة الاسلام بعد .. ولن تموت .. وستجاوبك أمة المليار ونيف بما ترى وتسمع .. ولن يمر ادعاؤك بالإقتباس مع عدم التعليق مرور الكرام على عقول من قرؤوا القرآن وعلموا أنك عدو الله ورسوله صلى الله عليه وسلم .. خاب تفكيرك وخسرت .. فالله تكفل بحماية دينه وصيانة كتابه .

    أنت يا وريث كرسي الكهانة والافتراء على عيسى عليه السلام ومحمد خير الورى صلى الله عليه وسلم أعطيت بتصريحك هذا إشارة قوية بأن حرب أبنائك ضد المسلمين في العراق وفلسطين و أفغانستان وكل بلاد المسلمين إنما هي حرب ضد الشر .. وشوهت صورة الاسلام ودلست على اتباعك .

    أنت تعلم جيدا ما تقول .. إنما أردت أن تعطي الضوء الأخضر لشن هجوم باسم الدين المسيحي على الإسلام واصفاً إياه بالشر .. أردت أن تدعم من لم يعد يملك قوسا ولا سهما ليرميها باتجاه بلاد المسلمين وخسر شعبيته فخرجت ترسل بالاقتباس لا بالتصريح مباركتك ودعمك لشره .

    الشر منكم جاءنا .. والخير ما أتى به محمد وأخوه عيسى بن مريم .
    الشر في أخلاقكم المنحلة .. الشر في جيوشكم الباغية .. الشر في نفوسكم المريضة .. الشر في خرافاتكم وتحريفكم لدين الله .. الشر في مناداة أجدادك وشنكم للحروب الصليبية .. الشر في قتلكم لخلق الله واستباحة دماء غيركم .. الشر في محاكم التفتيش .. الشر في سطوة الكنيسة على رقاب النصارى لقرون وقرون .

    الشر منكم جاءنا .. والخير ما أتى به خير الورى .. نجم النجوم النيرة .. بدر الدجى .. محمد بن عبدالله عليه أفضل الصلاة وأتم التسليم .

    الشر أنتم من صنعه ولبسه لباس الدين ونشره بقتل الأبرياء وسبي النساء واستباحة الدماء في اندونيسيا والفلبين والأندلس وصولا إلى فلسطين المباركة والآن في العراق .

    لم تتورعوا عن قتل سكان القدس .. بينما أعطاهم قبلكم عمر بن الخطاب صاحب رسول الله صلى الله عليه وسلم الأمان .
    لم تتورعوا عن قتل النساء والأطفال والشيوخ في حربكم الصليبية في بيت المقدس .. بينما تفضل عليكم صلاح الدين الأيوبي بالمكرمات .

    من بالشر جاءنا ؟! ومن بالخير ساد ؟!
    من بالشر يأمر ؟! ومن بالخير يسود القلوب ؟!

    محمد راعي السلام .. محمد برد ورحمة وسلام .. محمد رسول السلام إلى البشرية جمعاء .

    سترى غضبة لم تعهدها .. فالمسلمون يعلمون .. وعلماؤنا لن يسكتوا .. وسترفع لك الكلمات مستنكرة واللافتات معبرة .. والرد حاضر .. وإن زدتم زدنا .. حتى تعتذر و تفعل ما يطلبه المسلمون وعليك كما كنت دائما ذل الصغار ومهانة الكفر .

    ردوا عليه يا مسلمين .. أعلموه من تكونون .. اغضبوا لدين رب العالمين .. واثبتوا أنكم خير خلف لخير سلف .

    نحن لها يا أبا القاسم فداك أبي وأمي ..

  2. [2]
    walid.salama
    walid.salama غير متواجد حالياً
    عضو فعال


    تاريخ التسجيل: Apr 2006
    المشاركات: 107
    Thumbs Up
    Received: 0
    Given: 0
    نحن لها يا أبا القاسم فداك أبي وأمي ..

    جزاكم الله خيرا ودمتم ذخرا للإسلام و المسلمين

    0 Not allowed!



  3. [3]
    walid.salama
    walid.salama غير متواجد حالياً
    عضو فعال


    تاريخ التسجيل: Apr 2006
    المشاركات: 107
    Thumbs Up
    Received: 0
    Given: 0
    جزاكم الله خيرا ودمتم ذخرا للإسلام و المسلمين

    0 Not allowed!



  4. [4]
    3agbe
    3agbe غير متواجد حالياً
    عضو فعال


    تاريخ التسجيل: Aug 2006
    المشاركات: 95
    Thumbs Up
    Received: 0
    Given: 0

    Smile حراااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا ااااااااااااااااااام

    من حقنا نرد علي الكذب بتوضيح حقيقة الإسلام ومبادئه السامية ومن حقنا نرد علي الإهانة للإسلام واتهامه بما ليس فيه بالغضب والإجتماع علي كلمة واحدة والمسيرات السلمية واللافتات التي تقول بأن الإسلام هو دين السلام والمحبة وأبدا لم يكن دين العنف والدم لكن الي مش من حقنا بأي حال من الأحوال الغضب الأعمي والتصرفات غير المسؤولة من حرق الكنائس والتهديد بالإنتقام واستهداف كل ما له علاقة بالفاتيكان ؟؟؟؟؟؟؟؟ طب بذمتكو ده كلام يعني احنا بنقولهم انتو كدابين وما تعرفوش حاجة عن الإسلام وبتقولو عليه دين عنف وارهاب وبندافع عنه ونلاقي شوية جهلة ربنا ينتقم منهم....... بيتصرفوا بعنف برده ده عقل ده؟؟ يعني احنا بنلومهم علي اتهام المسلمين بغياب العقل ونلاقي ناس بتتصرف تصرفات ما فيهاش ريحة العقل وياسلام بقي لما تشوفو في وسائل الإعلام الغربية والي مستنيلنا علي الغلطة واحنا ما شاء الله بنقدملها الأدلة علي كدبها علي طبق من دهب ياسلام علي شكلنا وهما بيقولو في الأخبار (غضب كبير في العالم الإسلامي بسبب كلام البابا)وبيعرضوا صور المظاهرات وكلام العلماء واستنكارهم وفجأة نلاقي واحد بيكسر في سفارة ولا بيحرق في كنيسة ولا بيهدد بالموت والقتل ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟والله حرررررررررررررررررام حرام الي احنا بنعملو في نفسنا ده ولو الناس دي عرفت هي بتضر الإسلام ازاي هتكره نفسها وبصراحة أنا بالوم علي الناس دي أكتر من الي مش مسلمين عارفين ليه ؟هما مش مسلمين.. ومنهم ناس جاهلة فعلا بالإسلام وناس مش جاهلة ولا حاجة بس مصلحتها في تشويه الإسلام لكن في الآخر هما مش مسلمين ليهم هدف ومصالح وبيحاولوا يحققوها.. لكن إن واحد مسلم يشوه صورة الإسلام ويتصرف تصرفات غير مسؤولة ومافيش وراه غير التكفير والتهديد بالقتل والوعيد لكل الناس الي مش هتخش في الإسلام والي مختلفة معانا يبقي كده بيضر الإسلام أكتر منهم لأنه مسلم يا جماعة:(( أنا نفسي نبدأ نفكر بأسلوب مختلف ونحاربهم بنفس الأسلحة الي بيحاربونا بيها هما متقدمين عننا في كل حاجة يبقي لازم نستخدم كل قدراتنا في اننا نبقي متقدمين في كل المجالات وساعتها هيبقالنا صوت وتأثير هما بيستخدموا الإعلام عشان يضللوا شعوبهم ويكرهوهم في الإسلام يبقي احنا نعمل قنوات بكل اللغات بتتكلم عن الإسلام ومبادئه السامية وبتوصل حضارتنا وثقافتنا... الغرب مش حكومات بس الغرب فيه شعوب ما تعرفش حاجة عننا لازم نوصلهم لازم يكون لينا في كل مكان صوت والله والله ابتسامة في وجه غير مسلم أبلغ من مليون قنبلة وتهديد .....وخبر عن مسلم عالم أو مهندس أو طبيب أو....أبلغ من مليون خبر عن عنف وقتل وتدمير ... وكلمة من عالم مسلم بابتسامة سمحة وتوضيح لرسالة الإسلام واعترافه بكل الأنبياء ومبادئه الصالحة لكل زمان ومكان وتقبله للآخرين أبلغ من ألف رسالة تهديد ووعيد ولنا في أخلاق رسولنا مع غير المسلمين قدوة حسنة والا ما كان الإسلام انتشر في مشارق الأرض ومغاربها ودخل فيه الناس طواعية لازم نفوق ونعرف ان زي ما للإسلام أعداء في الخارج ليه أعداء في الداخل ضروا الإسلام بجهلهم وعنجهيتهم وتمسكهم بآرائهم......... ومن الآخر الي عايز يعمل أي حاجة يعملها هو حر ويتحمل مسؤوليتها بس ياريت ما يلزقهاش في الإسلام والإسلام بريء منها يارب تكونو فهمتوني

    0 Not allowed!



  5. [5]
    ابن البلد
    ابن البلد غير متواجد حالياً
    عضو متميز
    الصورة الرمزية ابن البلد


    تاريخ التسجيل: Jun 2006
    المشاركات: 6,997
    Thumbs Up
    Received: 1,092
    Given: 1,787
    عجبي على كلامك يا3agbe عجبي
    لازم يتعلموا الدرس مزبوط . مش بالارهاب , لازم الدول تجمع جيوش , ومتطوعين مهمتهم تأديب المتقولين

    0 Not allowed!



  6. [6]
    م.العراقي
    م.العراقي غير متواجد حالياً
    عضو تحرير المجلة
    الصورة الرمزية م.العراقي


    تاريخ التسجيل: Jan 2004
    المشاركات: 1,766
    Thumbs Up
    Received: 13
    Given: 0
    يا عزيزي عجبي .. انا قلت نهدم كنائس ونحرق ونفجر ؟!

    هل قلت ذلك ؟!

    سبحان الله ...

    0 Not allowed!


    لا يكفي أن تعرف ... بل يجب أن تعرف كيف تطبق ما تعرف

  7. [7]
    3agbe
    3agbe غير متواجد حالياً
    عضو فعال


    تاريخ التسجيل: Aug 2006
    المشاركات: 95
    Thumbs Up
    Received: 0
    Given: 0
    سبحان الله لو قريتو كلامي مظبوط كنتو فهمتو فعلا عجبي
    الي اعتدي علينا بالكلام نعتدي عليه بالكلام ونرد عليه بالحجة والمنطق هاتولي دليل من أي حتة بيقول ان المسيء للإسلام بالكلام يرد عليه بإهدار دمه وتجميع الجيوش لمقاتلته الي عايز يعمل كده براحته بس ما يلزقهاش في الإسلام والإشلام بريء منه وهاكرر كلامي تاني والله ابتسامة في وجه غير مسلم أبلغ من مليون قنبلة وتهديد .....وخبر عن مسلم عالم ناجح أو مهندس ناجح أو طبيب ناجح أو....أبلغ من مليون خبر عن عنف وقتل وتدمير ... وكلمة من عالم مسلم بابتسامة سمحة وتوضيح لرسالة الإسلام واعترافه بكل الأنبياء ومبادئه الصالحة لكل زمان ومكان وتقبله للآخرين أبلغ من ألف رسالة تهديد ووعيد ولنا في أخلاق رسولنا مع غير المسلمين قدوة حسنة والا ما كان الإسلام انتشر في مشارق الأرض ومغاربها ودخل فيه الناس طواعية
    وهارجع تاني برده وأقول بذمتكو ده كلام يعني احنا بنقولهم انتو كدابين وما تعرفوش حاجة عن الإسلام وبتقولو عليه دين عنف وارهاب وبندافع عنه ونلاقي شوية جهلة ربنا ينتقم منهم....... بيتصرفوا بعنف برده ده عقل ده؟؟ يعني احنا بنلومهم علي اتهام المسلمين بغياب العقل ونلاقي ناس بتتصرف تصرفات ما فيهاش ريحة العقل وياسلام بقي لما تشوفو في وسائل الإعلام الغربية والي مستنيلنا علي الغلطة واحنا ما شاء الله بنقدملها الأدلة علي كدبها علي طبق من دهب ياسلام علي شكلنا وهما بيقولو في الأخبار (غضب كبير في العالم الإسلامي بسبب كلام البابا)وبيعرضوا صور المظاهرات وكلام العلماء واستنكارهم وفجأة نلاقي واحد بيكسر في سفارة ولا بيحرق في كنيسة ولا بيهدد بالموت والقتل ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟والله حرررررررررررررررررام حرام الي احنا بنعملو في نفسنا ده ولو الناس دي عرفت هي بتضر الإسلام ازاي هتكره نفسها
    كانت وصية الرسول -صلى الله عليه وآله وسلم -لجنده هي : لا تقتلوا شيخا ولا امرأة ولا صبيا ولا عابدا فى محرابه ولا راهبا فى صومعته ولا شابا ما دام لا يحمل السلاح ولا تقطعوا شجرة ولا تعفروا -‏ تردموا - بئرا ،‏ ولا تجهزوا على جريح ولا تمثلوا بقتيل

    0 Not allowed!



  8. [8]
    3agbe
    3agbe غير متواجد حالياً
    عضو فعال


    تاريخ التسجيل: Aug 2006
    المشاركات: 95
    Thumbs Up
    Received: 0
    Given: 0
    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة م.العراقي مشاهدة المشاركة
    يا عزيزي عجبي .. انا قلت نهدم كنائس ونحرق ونفجر ؟!

    هل قلت ذلك ؟!

    سبحان الله ...
    لا أبدا لم تقل ذلك أعتذر لسوء الفهم فقد أعجبني كلامك ومنطقك فأحببت أن أضيف عليه يعني بالبلدي بكمل علي كلامك وكررت كلامي مرة أخري لأني وجدت في الردود عليك كلام ينادي بتجميع الجيوش وفي موضوع تاني وجدت من ينادي بإهدار دم البابا؟؟؟؟؟؟؟؟ وعجبي
    أعتذر مرة أخري لسوء الفهم فلم أقصد ذلك مطلقا بالعكس كلامك أعجبني جدا ويدل علي عقل وحكمة فأحببت أن أؤيده بكلامي

    0 Not allowed!



  9. [9]
    beyaty
    beyaty غير متواجد حالياً
    عضو متميز


    تاريخ التسجيل: Aug 2006
    المشاركات: 528
    Thumbs Up
    Received: 2
    Given: 0
    بارك الله بيك اخي

    0 Not allowed!



  10. [10]
    3agbe
    3agbe غير متواجد حالياً
    عضو فعال


    تاريخ التسجيل: Aug 2006
    المشاركات: 95
    Thumbs Up
    Received: 0
    Given: 0
    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة م.العراقي مشاهدة المشاركة
    يا عزيزي عجبي .. انا قلت نهدم كنائس ونحرق ونفجر ؟!

    هل قلت ذلك ؟!

    سبحان الله ...
    لا أبدا لم تقل ذلك أعتذر لسوء الفهم فقد أعجبني كلامك ومنطقك فأحببت أن أضيف عليه يعني بالبلدي بكمل علي كلامك وكررت كلامي مرة أخري لأني وجدت في الردود عليك كلام ينادي بتجميع الجيوش وفي موضوع تاني وجدت من ينادي بإهدار دم البابا؟؟؟؟؟؟؟؟ وعجبي
    أعتذر مرة أخري لسوء الفهم فلم أقصد ذلك مطلقا بالعكس كلامك أعجبني جدا ويدل علي عقل وحكمة فأحببت أن أؤيده بكلامي

    0 Not allowed!



  
صفحة 1 من 2 12 الأخيرةالأخيرة
الكلمات الدلالية لهذا الموضوع

عرض سحابة الكلمة الدلالية

RSS RSS 2.0 XML MAP HTML