دورات هندسية

 

 

من عرف لغة قوم أمن شرهم؟

صفحة 1 من 2 12 الأخيرةالأخيرة
النتائج 1 إلى 10 من 11
  1. [1]
    الصورة الرمزية نورة0
    نورة0
    نورة0 غير متواجد حالياً

    عضو متميز

    تاريخ التسجيل: Mar 2006
    المشاركات: 1,449
    Thumbs Up
    Received: 2
    Given: 0

    من عرف لغة قوم أمن شرهم؟

    من عرف لغه قوم..........؟؟؟؟!



    --------------------------------------------------------------------------------

    السلام عليكم

    يقول المثل من عرف لغة قومآ أمن شرهم
    لكن أنا أقول من عرف لغة قومآ امنوا شره
    كيف؟

    كان في شخص رايح المستشفى يزور صاحبة
    وبعد ما تكلم مع صاحبه سأله من هذا اللي معاك في الغرفة
    فقاله هذا واحد صيني فقال خليني ازوره بالمرة
    واول ما وصل جنبه صار الصيني يصرخ"شون شا شووكما شنن شاو" فصاحبنا قال هذا شكله بيموت وهذي وصيته
    فقام وكتب الكلمات اللي قالها
    وبالفعل بعدها بشوي مات الصيني
    وجاء اهله علشان يستلموا الجثة فراح صاحبنا يعطيهم الوصية
    وسالهم عن اللي قاله

    فقالوا له ان الصيني كان يقول:"ابتعد تراك واقف على انبوبة التنفس


    :) :) :) :) :)

  2. [2]
    ماء
    ماء غير متواجد حالياً
    عضو فعال


    تاريخ التسجيل: Apr 2006
    المشاركات: 95
    Thumbs Up
    Received: 0
    Given: 0

    Smile

    [quote=نورة0]من عرف لغه قوم..........؟؟؟؟!



    --------------------------------------------------------------------------------


    السلام عليكم


    قال خليني ازوره بالمرة
    وهنا كانت المشكلة
    خليك مع قريبك تحكيله ويحكيلك يعني اللي صار احسن..!!!

    نورة شكرا على الموضوع الحلو وفعلا من عرف لغة قوم امنوا شره وخصوصا اذا كان مثل اخينا هذا يا ساتر

    تحياتي

    0 Not allowed!



  3. [3]
    alnms
    alnms غير متواجد حالياً
    جديد


    تاريخ التسجيل: Apr 2006
    المشاركات: 3
    Thumbs Up
    Received: 0
    Given: 0
    مثل غلط مش اعلم القوم كلهم لغه الكفار واتندر على لغتى الاصليه

    0 Not allowed!



  4. [4]
    نورة0
    نورة0 غير متواجد حالياً
    عضو متميز
    الصورة الرمزية نورة0


    تاريخ التسجيل: Mar 2006
    المشاركات: 1,449
    Thumbs Up
    Received: 2
    Given: 0
    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة alnms
    مثل غلط مش اعلم القوم كلهم لغه الكفار واتندر على لغتى الاصليه
    بارك الله فيكم ومشكورين عالمرور
    ما حدا بيقول انو ننسي لغتنا الاصلية ولكن المثل بيعني انك لما تفهم لغة الاعداء تستطيع ان تتجنب اذاهم بمعرفة مخططاتهم ومكائدهم وان تعلم اقل القليل افضل من لاشئ
    ثم ان الموضوع عبارة عن طرفة ارجو ان تحوز اعجابكم ومنها عبرة
    مشكور اخي الكريم وبارك الله فيكم علي المرور
    :) :)

    0 Not allowed!



  5. [5]
    عمر بن رحال
    عمر بن رحال غير متواجد حالياً
    عضو فائق التميز
    الصورة الرمزية عمر بن رحال


    تاريخ التسجيل: Dec 2005
    المشاركات: 2,384
    Thumbs Up
    Received: 19
    Given: 0
    يُنظر كتاب فصل:/ أساليب طمس معالم اللغة ...
    من كتاب: " هويتنا أو الهاوية " ..
    لعلامة مصر/الدكتور محمد بن إسماعيل المقدم - حفظه الله -

    0 Not allowed!


    :: الصادع بالحق ::

  6. [6]
    نورة0
    نورة0 غير متواجد حالياً
    عضو متميز
    الصورة الرمزية نورة0


    تاريخ التسجيل: Mar 2006
    المشاركات: 1,449
    Thumbs Up
    Received: 2
    Given: 0
    مشكور اخ عمر ولكن الروابط لا تعمل

    0 Not allowed!



  7. [7]
    عمر بن رحال
    عمر بن رحال غير متواجد حالياً
    عضو فائق التميز
    الصورة الرمزية عمر بن رحال


    تاريخ التسجيل: Dec 2005
    المشاركات: 2,384
    Thumbs Up
    Received: 19
    Given: 0
    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة نورة0
    مشكور اخ عمر ولكن الروابط لا تعمل
    الروابط ::

    http://www.islamway.com/?iw_s=Lesson...&lesson_id=381

    0 Not allowed!


    :: الصادع بالحق ::

  8. [8]
    محمد عبد الرحيم الغانم
    محمد عبد الرحيم الغانم غير متواجد حالياً
    عضو فعال جداً


    تاريخ التسجيل: Apr 2006
    المشاركات: 215
    Thumbs Up
    Received: 1
    Given: 0
    كل الحق مع الاخت نورة
    ولكن هنا من عرف لغة القوم أنقذهم من الموت
    أطال الله اعماركم
    هههههههههههههههههههههه

    0 Not allowed!



  9. [9]
    ابن العراق1
    ابن العراق1 غير متواجد حالياً
    جديد


    تاريخ التسجيل: Sep 2005
    المشاركات: 3
    Thumbs Up
    Received: 0
    Given: 0
    مشكورة يا أخت نورة على الطرفة , وفعلا من عرف لغة قوم أمن شرّهم ... بس المشكلة إن الصيني صعب .... حاولت أتعلمه , وبعد ما قضيت 3 سنين في دراسته , ما طلعش صيني , طلع ياباني ... بالرغم من إن الياباني بيعيش أكتر وبتاخد معاه ضمان , لكن أنا كنت منشِّن على الصيني .. يلا , مش مهم ....... خيرها في خيرها ... ونصيحة شخصية إبعدوا عن الصينين يا بشمهندسين ويا بشمهندسات ... أديكو شفتو بودانكو وسمعتو بعنيكو أهو .......... إذا الصيني ما فَرْهَدش منك ,, هيجيبلك مصيبة .... وبعدين عليهم طلبات غريبة .. ممكن يكون ماشي معاك في قلب الشارع بيه محترم لابسه بدله وجرافه ونضارة بوليس كمان ,, ويشوف قطة ولا كلب بيجري في الشارع ... يسيبك وييجري وراه ... وهاتك يا سلخ في نص الشارع في الكلب , وراسه وألف ساعه صيني من اللي ما بيعيشوش أكتر من 3 ساعات دول , لتمد إيدك وتاكل معاه ..... وهات حتة من الديل يا أبو الكباتن وإبعد عن الرِيَش ونبي علشان سِمينة .... سلامات يا أهل الصين

    0 Not allowed!



  10. [10]
    مهندس سابك
    مهندس سابك غير متواجد حالياً
    عضو فعال


    تاريخ التسجيل: May 2006
    المشاركات: 66
    Thumbs Up
    Received: 0
    Given: 0
    مششششششششششششششششششكورة اخت نورة على الطرفة

    0 Not allowed!


    لو لم اكن مهندسا لاتمنيت ان اكون مهندسا

  
صفحة 1 من 2 12 الأخيرةالأخيرة
الكلمات الدلالية لهذا الموضوع

عرض سحابة الكلمة الدلالية

RSS RSS 2.0 XML MAP HTML