دورات هندسية

 

 

ليه دايما بتفهمونا غلط؟؟؟؟؟

مشاهدة نتائج الإستطلاع: ما رأيك فى الفتاة التى ممكن ان ترى مشاركات ليها فى اى موقع محترم؟

المصوتون
18. أنت لم تصوت في هذا الإستطلاع
  • محترمة مادام الموقع محترم ومشاركاتها تدل على ذلك.

    12 66.67%
  • مخطئة مادام دخلت النت وعملت مشاركات اصلا .

    1 5.56%
  • ممكن تكون كده وممكن تكون كده.

    5 27.78%
صفحة 2 من 5 الأولىالأولى 1 23 4 5 الأخيرةالأخيرة
النتائج 11 إلى 20 من 44
  1. [11]
    فادية المدني
    فادية المدني غير متواجد حالياً
    عضو فعال جداً
    الصورة الرمزية فادية المدني


    تاريخ التسجيل: Sep 2009
    المشاركات: 161
    Thumbs Up
    Received: 1
    Given: 0

    Exclamation ميصير نحكم عالناس بكيفنا

    للأسف البعض ممكن يلوون الحقيقة ويشوهون الصورة على مزاجهم

    زين خلينا نحجي بصراحة..أحنا كلنا مهندسين ومهندسات صح؟
    وكلنا كنا بكليات...والكليات مختلطة صح؟
    فاذا الحكم على الفتاة يتم من خلال هل ترد على موضوع (عضو) أو لا؟؟؟ فهذا يعني أن المهندسة مدانة من البداية لأن هي كانت بكلية وحاجية ومتعاملة مع شباب طلاب

    الأمور لا تقاس بهالطريقة

    وآني متأكدة بعض اللي يكولون هيج كلام لو كانت أخته أو زوجته مشاركة في منتدى و ترد على مواضيع الاعضاء مستحيل يصفها بهكذا صفة وتقتصر نظرته السلبية على غيرهن من البنات!!
    هذي سياسة الكيل بمكيالين

    اللي يفكر هيج يتعب ويتعب الناس

    خلونا نكبر عقولنا وننظر للأمور بمنظارها الصحيح

    نحكم على الشخص -والكلام هنا عن الأعضاء- من نوع مشاركاته هو وطريقة رده على مشاركات غيره ( سواء كان فتاة أو شاب)

    وعلى كل حال يجب ثم يجب على العضوة أن تختار الموضوع القيم والمحترم لترد عليه ويكون أسلوب ردها رزنا هادفا بما لا يترك مجالا لأفكار مريضة ممكن تحوم حولها
    فكما تعتبر أن من واجب الآخرين أحترامها..حق عليها أن تكون أهل لهذا الاحترام لذي تنشد فتسعى لاكتسابه بالقول السديد والسلوك اللائق.

    0 Not allowed!


    ادفع بالتي هي أحسن فاذا الذي بينك وبينه عداوة كأنه ولي حميم

  2. [12]
    كونى عائشة
    كونى عائشة غير متواجد حالياً
    عضو متميز
    الصورة الرمزية كونى عائشة


    تاريخ التسجيل: Sep 2006
    المشاركات: 2,084
    Thumbs Up
    Received: 13
    Given: 0
    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة أبو الحلول مشاهدة المشاركة
    السلام عليكم ورحمة الله وبركاته..

    أهلاً أختي الكريمة، بارك الله بك..

    أعتقد أنه لا داعي لوجود السؤال، أو لانتظار الإجابة عنه...... الحل الوحيد هو أن يضع كل منا مخافة المولى عز وجل بين عينيه حين اشتراكه في أي موضوع...

    ويبقى أن أذكر بالموضوع التالي..

    مثبــت: خبر هام جداً للجميع: هذا الأمر تعدى مرحلة التحذير الى مرحلة تطبيق العقوبات

    كل عام وأنتم بخير..
    جزاك الله خيرا على المرور
    وغعلا حضرتك عنك حق بس ساعات الواحد مش بيقدر يحكم على الامور وانا حبيت اعرف أرائكم
    يعنى انا اتصدمت من مشاركة م/كرم لما قال ان مادام هى قبلت ترد على الموضوع يبقى تقبل ترد على صاحب الموضوع.

    0 Not allowed!



  3. [13]
    كونى عائشة
    كونى عائشة غير متواجد حالياً
    عضو متميز
    الصورة الرمزية كونى عائشة


    تاريخ التسجيل: Sep 2006
    المشاركات: 2,084
    Thumbs Up
    Received: 13
    Given: 0
    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة zanitty مشاهدة المشاركة
    و الله انا شايف ان الموضوع عادى جدا طالما البنت بترد فى اطار محترم
    اما العضو صاحب طلب الصداقه فمن الممكن ان يكون سببه احد الاسباب التاليه
    1- هذا العضو لديه العديد من الاصدقاء و يريد اضافه هذه العضوه على اعتبار انها صاحبه مشاركات متميزه و متعدده و هو يريد متابعتها بسهوله فاضافتها تسهل عليه الوصول اليها

    2- هذا العضو طيب القلب و سره ان رد احدا على موضوعه و يريد مجاملته باضافته و هم ممن يهون تكوين الصداقات الطيبه

    3- هذا العضو زى ما بيحصل فى النت داخل فقط عشان يلم بنات و يراسلهم و كنت منذ يومين فقط اتكلم مع صديقى ابو محمود ان هذا يحدث لدرجه ان المشرفين وضعوا موضوعا مثبتا لتحذير الاعضاء اللذين يفعلون ذلك مما يعنى ان هذا اصبح ظاهره

    يعنى الموضوع فى رايى مش مرتبط بجنس العضو صاحب الرد و لكن مرتبط بالعضو صاحب طلب الغلاسه

    بالنسبه للاستفتاء

    رايى عام مش على البنات فقط

    مش كل اللى يتكلم على النت باحترام يبقى محترم و مش كل صاحب حكمه يبقى حكيم و مش كل من يسرد 1000 معلومه يبقى مثقف

    اللى عاوز يحكم على حد يحكم عليه بدون اقنعه
    فانا اعرف اناسا يتكلمون عن الدين و هم يشاهدون ........
    ياللا ما علينا

    خلاصه الكلام اعيب مش فيكم يا باشمهندسه طالما انتوا من الاول معملتوش اى تجاوزات شرعيه زى ما بتقولى
    جزاك الله خيرا على الرد الوافى
    طبعا عندك حق بس اهم حاجة مش نبدأ بسوء الظن

    0 Not allowed!



  4. [14]
    العراق نيو
    العراق نيو غير متواجد حالياً
    تم إيقافه لمخالفة القوانين
    الصورة الرمزية العراق نيو


    تاريخ التسجيل: Jul 2008
    المشاركات: 378
    Thumbs Up
    Received: 9
    Given: 0
    اختي العزيزة ........ اميرة تحيااااااتي وتقديري
    بصراحة اتمنى ان لا تتضايقي من هكذا امور فامور كثيرة تحدث في النت . وكثيرون هم السيئون موجودون في كل مكان ارجوا من اختنا العزيزة ان لا يزعجها هكذا نفوس مريضة واعلمي ان المثل القائل " كل اناء بما فيه ينضح " فالشخص السيء لا يتوقع منه الا السوء .
    اتمنى ان لا تحرمنا هكذا اساءات من اناس مريضون من مشاركات اختنا ومهندستنا العزيزة اميرة وارجوا ان تكون فعلا اميرة لتتربع على عرش اخلاقها السامية لتترفع عن هكذا نفوس .

    تحيااااتي وعذرا على الاطالة .

    0 Not allowed!



  5. [15]
    المعتز بالله
    المعتز بالله غير متواجد حالياً
    عضو متميز
    الصورة الرمزية المعتز بالله


    تاريخ التسجيل: Aug 2007
    المشاركات: 983
    Thumbs Up
    Received: 4
    Given: 0
    يا باشمهندسة .. كلامك مستحيل يكون عام ..

    اللي انتي شايفاه غلط ومسببلك مشكلة ..

    ممكن غيرك يشوفه شي طبيعي ومفهوش مشكلة ..

    الواحد بيكون له مواقف على اساس مبادئه

    0 Not allowed!



  6. [16]
    كونى عائشة
    كونى عائشة غير متواجد حالياً
    عضو متميز
    الصورة الرمزية كونى عائشة


    تاريخ التسجيل: Sep 2006
    المشاركات: 2,084
    Thumbs Up
    Received: 13
    Given: 0
    م/ ابن البلد جزاك الله خيرا على المرور
    واسأل الله ان يهدينا ويهدى الجميع
    انا عايزة اوضح حاجة ان الرسائل التى وصلتنى ليس بها اساءة من اى نوع ولكن اللى ضايقنى ان الموضوع اتكرر ومن اعضاء اصلا معرفهمش خالص ولم اشارك فى اى موضوع له

    0 Not allowed!



  7. [17]
    كونى عائشة
    كونى عائشة غير متواجد حالياً
    عضو متميز
    الصورة الرمزية كونى عائشة


    تاريخ التسجيل: Sep 2006
    المشاركات: 2,084
    Thumbs Up
    Received: 13
    Given: 0
    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة فادية المدني مشاهدة المشاركة
    للأسف البعض ممكن يلوون الحقيقة ويشوهون الصورة على مزاجهم

    زين خلينا نحجي بصراحة..أحنا كلنا مهندسين ومهندسات صح؟
    وكلنا كنا بكليات...والكليات مختلطة صح؟
    فاذا الحكم على الفتاة يتم من خلال هل ترد على موضوع (عضو) أو لا؟؟؟ فهذا يعني أن المهندسة مدانة من البداية لأن هي كانت بكلية وحاجية ومتعاملة مع شباب طلاب

    الأمور لا تقاس بهالطريقة

    وآني متأكدة بعض اللي يكولون هيج كلام لو كانت أخته أو زوجته مشاركة في منتدى و ترد على مواضيع الاعضاء مستحيل يصفها بهكذا صفة وتقتصر نظرته السلبية على غيرهن من البنات!!
    هذي سياسة الكيل بمكيالين

    اللي يفكر هيج يتعب ويتعب الناس


    نحكم على الشخص -والكلام هنا عن الأعضاء- من نوع مشاركاته هو وطريقة رده على مشاركات غيره ( سواء كان فتاة أو شاب)

    خلونا نكبر عقولنا وننظر للأمور بمنظارها الصحيح
    فعلا يا فادية يعنى احنا لما بنرد على موضوع بشوف اسم الموضوع نفسه مش اسم العضو او العضوة ولو تلاحظى مفيش حد رد على السؤال الثانى وهو يقبل لختوا او بنتوا او زوجتوا ان تدخل على النت ولا لأ........

    0 Not allowed!



  8. [18]
    jouini87
    jouini87 غير متواجد حالياً
    عضو متميز


    تاريخ التسجيل: Aug 2009
    المشاركات: 2,297
    Thumbs Up
    Received: 42
    Given: 0
    بالنسبة لي أنا لما أرد على موضوع لا أشوف من كاتبه
    وبالنسبة للمهندسين اللي يكتبو موضوع ولما بنت تقوم بإضافة رد على حسن نية ولكنهم يفكروا بطريقة معوجة أقول لهم grow up
    أكيد مش كلهم يفكروا بنفس الطريقة أحيانا تكون invitation عن حسن نيةمثل ما قال الأخ zannity

    0 Not allowed!


    "فكل من أعرض عن عبودية الله وطاعته ومحبته , بُـلي بعبودية المخلوق ومحبته وخدمته"

  9. [19]
    كونى عائشة
    كونى عائشة غير متواجد حالياً
    عضو متميز
    الصورة الرمزية كونى عائشة


    تاريخ التسجيل: Sep 2006
    المشاركات: 2,084
    Thumbs Up
    Received: 13
    Given: 0
    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة العراق نيو مشاهدة المشاركة
    اختي العزيزة ........ اميرة تحيااااااتي وتقديري
    بصراحة اتمنى ان لا تتضايقي من هكذا امور فامور كثيرة تحدث في النت . وكثيرون هم السيئون موجودون في كل مكان ارجوا من اختنا العزيزة ان لا يزعجها هكذا نفوس مريضة واعلمي ان المثل القائل " كل اناء بما فيه ينضح " فالشخص السيء لا يتوقع منه الا السوء .
    اتمنى ان لا تحرمنا هكذا اساءات من اناس مريضون من مشاركات اختنا ومهندستنا العزيزة اميرة وارجوا ان تكون فعلا اميرة لتتربع على عرش اخلاقها السامية لتترفع عن هكذا نفوس .

    تحيااااتي وعذرا على الاطالة .
    جزاك الله خيرا
    فعلا ان عملت الموضوع ده ومنتظرة رودودكم وممكن بعدها مشاركش تانى فى الملتقى او حتى ادخل بأسم تانى ميتعرفش منه انا مهندسة ولا مهندس ومش هارد على اى مشاركة مهندس

    0 Not allowed!



  10. [20]
    كونى عائشة
    كونى عائشة غير متواجد حالياً
    عضو متميز
    الصورة الرمزية كونى عائشة


    تاريخ التسجيل: Sep 2006
    المشاركات: 2,084
    Thumbs Up
    Received: 13
    Given: 0
    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة المعتز بالله مشاهدة المشاركة
    يا باشمهندسة .. كلامك مستحيل يكون عام ..

    اللي انتي شايفاه غلط ومسببلك مشكلة ..

    ممكن غيرك يشوفه شي طبيعي ومفهوش مشكلة ..

    الواحد بيكون له مواقف على اساس مبادئه
    تمام حضرتك عندك حق بس لما يكون حد عنده عادى انه بيكون اصدقاء من الجنسين على النت وهو عارف ان فيه ناس ممكن ترفض ده لازم يتأكد قبل ما يطلب انه يكون صديقه يكون عارف الاول انه هيقبل المبدأ ولا لأ واعتقد ان ده ميتحددش على اساس مشاركة فى موضوع

    0 Not allowed!



  
صفحة 2 من 5 الأولىالأولى 1 23 4 5 الأخيرةالأخيرة
الكلمات الدلالية لهذا الموضوع

عرض سحابة الكلمة الدلالية

RSS RSS 2.0 XML MAP HTML