دورات هندسية

 

 

Arm Weld robot

النتائج 1 إلى 5 من 5
  1. [1]
    bido-egy
    bido-egy غير متواجد حالياً

    عضو فعال

    تاريخ التسجيل: Sep 2006
    المشاركات: 63
    Thumbs Up
    Received: 0
    Given: 0

    Arm Weld robot

    بسم الله الرحمن الرحيم

    انا طالب في هندسة شبرا قسم ميكانيكا انتاج رايح سنة رابعه

    عايز اعمل مشروع تخرج Arm weld robot زي اللى بتشوفوه في مصانع تجميع السيارات دي
    بس طبعا على خفيف يعني انا عايز اعمل مشروع تخرج مش عايز يتخرب بيتى

    المهم انى دورت على النت وسألت ناس وبتاع فكان من الضرورى انى اعلم حاجة اسمها
    forward kinematics
    و
    inverse kinematics

    فياريت معلومات عن الموضوع ده واي حد عنده معلومات عن الروبوتس او يقدر يساعدني ياريت يقول

    من مواضيع bido-egy :


    0 Not allowed!


    هندسة شبرا ......... قسم ميكانيكا انتاج

    فهل من امل



  2. [2]
    م ا ر
    م ا ر غير متواجد حالياً
    جديد


    تاريخ التسجيل: Feb 2008
    المشاركات: 8
    Thumbs Up
    Received: 0
    Given: 0
    ليه اخبارك يا عم عبدو تفتكر مين بيكلمك عموما والله اعلم فكره المشروع اللي انت قولتلي عليه التحكم فيها انا شايف انه سهل والله اعلم لما تيجي فرصه واشوفك نتناقش فيها وبعدين لسه فيه امل لسه الجيات كتييييييييييييير يا ما قالو في المثل لسه في الدنيا خير

    0 Not allowed!



  3. [3]
    bido-egy
    bido-egy غير متواجد حالياً
    عضو فعال


    تاريخ التسجيل: Sep 2006
    المشاركات: 63
    Thumbs Up
    Received: 0
    Given: 0
    هوا انت راشق كدة في اي مكان يا ريس ... على العموم منور يا باشا .... قريب هجيلكو افرش الارض رمل بقى

    0 Not allowed!


    هندسة شبرا ......... قسم ميكانيكا انتاج

    فهل من امل



  4. [4]
    dawla22
    dawla22 غير متواجد حالياً
    جديد


    تاريخ التسجيل: Sep 2010
    المشاركات: 3
    Thumbs Up
    Received: 0
    Given: 0
    اريد فكرة مشروع تخرج حولا الميكاترونيك xxxxxxxx ارجاء المساعدة

    0 Not allowed!



  5. [5]
    engineering future
    engineering future غير متواجد حالياً
    عضو


    تاريخ التسجيل: Sep 2010
    المشاركات: 45
    Thumbs Up
    Received: 0
    Given: 0
    فى كتاب عندىاعتقد انه هيفيدك اوى بس هو مش سوفت شوف تحب تاخده ازاى

    0 Not allowed!



  
الكلمات الدلالية لهذا الموضوع

عرض سحابة الكلمة الدلالية

RSS RSS 2.0 XML MAP HTML