دورات هندسية

 

 

Have a Good Weekend - NEW

صفحة 195 من 216 الأولىالأولى ... 95145185191 192 193 194 195196 197 198 199 205 ... الأخيرةالأخيرة
النتائج 1,941 إلى 1,950 من 2152
  1. [1941]
    سنا الأمل
    سنا الأمل غير متواجد حالياً
    عضو متميز
    الصورة الرمزية سنا الأمل


    تاريخ التسجيل: Feb 2008
    المشاركات: 1,712
    Thumbs Up
    Received: 13
    Given: 20
    ولا يهمكم ولا تستاؤووووووووووو
    ان شاء الله تتعوض

    0 Not allowed!





    ليست مشكلتي إن لم يفهم البعض ما أعنيه..

    فهذه قناعاتي .. وهذه افكاري .. وهذه كتاباتي ..
    أكتب ما أشعر به .. وأقول ما أنا مؤمنة به..
    وليس بالضرورة ما أكتبه يعبر عن حياتي الشخصية ..
    فهي في النهاية مجرد رؤية لأفكاري
    ..



  2. [1942]
    Ayman
    Ayman غير متواجد حالياً
    عضو متميز
    الصورة الرمزية Ayman


    تاريخ التسجيل: Feb 2003
    المشاركات: 2,100
    Thumbs Up
    Received: 10
    Given: 0













    و آآآخ من زميلي الجزائري

    0 Not allowed!



    اللهم تقبل

  3. [1943]
    mohy_y2003
    mohy_y2003 غير متواجد حالياً

    مشرف سابق وإستشاري الهندسة المدنية


    الصورة الرمزية mohy_y2003


    تاريخ التسجيل: Jun 2007
    المشاركات: 9,637
    Thumbs Up
    Received: 350
    Given: 439
    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ayman مشاهدة المشاركة













    و آآآخ من زميلي الجزائري
    السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

    ليه يا عم ايمن - ايه المشكله - المباراة ما زالت في الملعب وصدقني مصر هاتوصل كأس العالم ان شاء الله - والايام بيننا
    هاقوللك سر يا حاج ايمن - انا حاسس ان المعلم كان قاصد يخرج من بطولة القارات من الدور الاول - طبعاً هاتستغرب من الكلام ده زي كل الناس والنقاد والاعلاميين والجماهير - بس علي راي المثل اللي ايده في المياه مش زي اللي ايده في النار

    طبعاً هو ما يقدرشي يعلن الكلام ده لانه السكاكين اللي بتدبح فيه وهو كسبان فما بالك لما يقول كلام زي ده يبقي اكيد هايفتحوا عليه ابواب جهنم

    طب ليه هو عمل كده - لان الوصول لنهائيات كاس العالم اهمممممممممممممم الف مره من بطولة القارات ( اللي هو حقق الهدف المنشود منها مع اكبر قوتين كرويتين في العالم واثبت انه يستحق مكان بين الكبار كما وعد قبل السفر للبطوله )- وبالتالي صعودة للدور القبل النهائي مضر وغير مفيد لانه لو صعد يبقي لازم يكمل حتي يوم 27 او 28 يونيو وهو اصلا عنده مباراه تعتبر عنق زجاجه يوم 5 يوليو وتعتبر مصيريه -

    بالاضافه ان اللعيبه لحد الدور الاول اتكسر منهم 5 ولو كمل يبقي الباقي ها يتكسر وهاينزل مباراة رواندا ومش هايلاقي لعيبه يلعب بيها - وعلشان كده لم يشرك محمد حمص في مباراة امريكا بدون سبب واضح - كما ان اشراك حمص في مباراة ايطاليا بديلا لاحمد حسن كان لهذا السبب - لان احمد حسن لن يلعب في مباراة رواندا لذلك فهو يريد الحفاظ علي حمص من الاصابه لاشراكه في مباراة رواندا

    انهارده بعد الخروج من البطوله اصبح عنده حوالي اسبوعين يريح اللعيبه ويجهز المصابين ويعيد ترتيب اوراقه والتقاط الانفاس للاستعداد الجيد لرواندا - غير انه لو كان كمل كان ها يرجع ويتغلب من رواندا ونبقي كده في الضياع

    وكل الظروف والتصريحات تؤيد هذا الكلام - بس طبعا ماحدش من النقاد والجماهير فاهم الكلام ده - لان المعلم عارف هو بيعمل ايه

    واي اسئله في هذا الموضوع انا جاهز

    وسلملي علي صاحبك الجزائري لحد شهر نوفمبر





    0 Not allowed!



    ليس ضروريا ان تكون عميلاً لتخدم عدوك .... يكفيك أن تكون غبيــــــــــــــــاً

    الإمام محمد الغزالي

  4. [1944]
    mohy_y2003
    mohy_y2003 غير متواجد حالياً

    مشرف سابق وإستشاري الهندسة المدنية


    الصورة الرمزية mohy_y2003


    تاريخ التسجيل: Jun 2007
    المشاركات: 9,637
    Thumbs Up
    Received: 350
    Given: 439
    http://www.almasry-alyoum.com/article2.aspx?ArticleID=216458&IssueID=1447

    وادي رابط لحديث الكابتن حسن شحاته بعد العودة الي مصر بيؤكد الكلام اللي انا قلته - وخد بالك من كلمة توقعنا ان ايطاليا ها تغلب البرازيل - يعني هو ما كانشي ليه مزاج يكمل في البطوله وربنا استجاب له وخرج بفرق هدف لانه لو كان خسر 2-0 كان صعد للدور قبل النهائي - يبقي الحل الوحيد علشان يخرج هو 3-0 ودي ولافضيحه ولاحاجه - بدليل ان امريكا كسبت اسبانيا 2-0 وصعدت للنهائي

    مش باقوللك ياحاج ايمن مافيش حد فاهم حاجه - دول كلهم نقاد علي ماتفرج - وحتي اسبانيا بطل اوروبا لعب بنفس طريقة مصر مع امريكا الكرات العرضيه من الجانبين واللي كانت كلها من نصيب دفاع امريكا الحديدي

    والي اللقاء في مباريات قادمه ان شاء الله

    0 Not allowed!



    ليس ضروريا ان تكون عميلاً لتخدم عدوك .... يكفيك أن تكون غبيــــــــــــــــاً

    الإمام محمد الغزالي

  5. [1945]
    مصطفى ساطع
    مصطفى ساطع غير متواجد حالياً
    عضو متميز
    الصورة الرمزية مصطفى ساطع


    تاريخ التسجيل: May 2008
    المشاركات: 432
    Thumbs Up
    Received: 1
    Given: 0
    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohy_y2003 مشاهدة المشاركة
    http://www.almasry-alyoum.com/article2.aspx?articleid=216458&issueid=1447

    وادي رابط لحديث الكابتن حسن شحاته بعد العودة الي مصر بيؤكد الكلام اللي انا قلته - وخد بالك من كلمة توقعنا ان ايطاليا ها تغلب البرازيل - يعني هو ما كانشي ليه مزاج يكمل في البطوله وربنا استجاب له وخرج بفرق هدف لانه لو كان خسر 2-0 كان صعد للدور قبل النهائي - يبقي الحل الوحيد علشان يخرج هو 3-0 ودي ولافضيحه ولاحاجه - بدليل ان امريكا كسبت اسبانيا 2-0 وصعدت للنهائي

    مش باقوللك ياحاج ايمن مافيش حد فاهم حاجه - دول كلهم نقاد علي ماتفرج - وحتي اسبانيا بطل اوروبا لعب بنفس طريقة مصر مع امريكا الكرات العرضيه من الجانبين واللي كانت كلها من نصيب دفاع امريكا الحديدي

    والي اللقاء في مباريات قادمه ان شاء الله
    السلام عليكم ورحمة الله وبركاته أخ محي....طبعا" كثرت الأشاعات أن سبب خسارة الفريق المصري مع أمريكا أن الفريق المصري لهوا كثيرا" قبل ليلة المباراة (حسب ماذكرته الاشاعات)....بس أريد أقول أن ليلة أمس وبعد خسارة الفريق الأسباني مع الفريق الأمريكي أنني شاهدت معلق في التلفزيون يذكر...(طيب أفتهمنا أن الفريق المصري سهروا قبل ليلة المباراة مع أمريكا مع (.... الليل (لأا أريد أن أذكر العبارة كاملة أحتراما" لأعضاء المنتدى وقوانينه ولكنك تفهم قصدي))...طيب الآن الفريق الأسباني خسروا المبارة مع أمريكا ....فهل هم أيضا" سهروا مع..... قبل ليلة من المباراة؟؟؟؟؟

    ياأخي واالله لأ يدمر الشخص الأ التعليقات المهدمة والكلام الفارغ اللي ملهوش معنى ولا يريدون بها الا التشهيير وأساة السمعة.... فلا يزعجك مايقال ياأخي محي ولا يخفى عن الله أية صغيرة وكبيرة

    0 Not allowed!



  6. [1946]
    المهندس محمد زايد
    المهندس محمد زايد غير متواجد حالياً
    عضو متميز


    تاريخ التسجيل: May 2005
    المشاركات: 887
    Thumbs Up
    Received: 84
    Given: 0
    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mohy_y2003 مشاهدة المشاركة
    http://www.almasry-alyoum.com/article2.aspx?articleid=216458&issueid=1447

    وادي رابط لحديث الكابتن حسن شحاته بعد العودة الي مصر بيؤكد الكلام اللي انا قلته - وخد بالك من كلمة توقعنا ان ايطاليا ها تغلب البرازيل - يعني هو ما كانشي ليه مزاج يكمل في البطوله وربنا استجاب له وخرج بفرق هدف لانه لو كان خسر 2-0 كان صعد للدور قبل النهائي - يبقي الحل الوحيد علشان يخرج هو 3-0 ودي ولافضيحه ولاحاجه - بدليل ان امريكا كسبت اسبانيا 2-0 وصعدت للنهائي

    مش باقوللك ياحاج ايمن مافيش حد فاهم حاجه - دول كلهم نقاد علي ماتفرج - وحتي اسبانيا بطل اوروبا لعب بنفس طريقة مصر مع امريكا الكرات العرضيه من الجانبين واللي كانت كلها من نصيب دفاع امريكا الحديدي

    والي اللقاء في مباريات قادمه ان شاء الله

    اعتقد ان تخمينك في مكانه م.محي / بان الكابتن حسن شحاتة كانت لديه امنية عدم الصعود وتشكيلته دلت على ذلك وبصراحة معاه كل الحق بذلك , وعدم الافصاح كما تفضلت بسبب الراي العام .... وهذا بلا شك افضل للمنتخب المصري لكي يستطيع ابقاء المنافسة والامل للصعود لكاس العالم ...

    0 Not allowed!


    قال صلى الله عليه وسلم:
    "
    أحب الناس إلى الله أنفعهم للناس ، وأحب الأعمال إلى الله عز وجل سرور يدخله على مسلم ، أو يكشف عنه كربه أو يقضي عنه ديناً أو يطرد عنه جوعاً ، ولأن أمشي مع أخ في حاجه أحب إليَّ من أن أعتكف في هذا المسجد - مسجد المدينة - شهراً ومن كف غضبه ستر الله عورته ، ومن كتم غيظه ولو شاء أن يمضيه أمضاه ، ملأ الله قلبه رجاءً يوم القيامة ومن مشى مع أخيه في حاجة حتى تهيأ له أثبت الله قدمه يوم تزول الأقدام "
    صححه الألباني الأحاديث الصحيحة رقم (906).

  7. [1947]
    المهندس محمد زايد
    المهندس محمد زايد غير متواجد حالياً
    عضو متميز


    تاريخ التسجيل: May 2005
    المشاركات: 887
    Thumbs Up
    Received: 84
    Given: 0

    الدنيا بدون مهندسين

    تخيل الدنيا بدون مهندسين


    بدون مهندس الكهرباء




    بدون مهندس الميكانيك



    بدون المهندس المدني




    بدون مهندس الاتصالات




    بدون مهندس الكمبيوتر



    بدون مهندس الطيران


    0 Not allowed!


    قال صلى الله عليه وسلم:
    "
    أحب الناس إلى الله أنفعهم للناس ، وأحب الأعمال إلى الله عز وجل سرور يدخله على مسلم ، أو يكشف عنه كربه أو يقضي عنه ديناً أو يطرد عنه جوعاً ، ولأن أمشي مع أخ في حاجه أحب إليَّ من أن أعتكف في هذا المسجد - مسجد المدينة - شهراً ومن كف غضبه ستر الله عورته ، ومن كتم غيظه ولو شاء أن يمضيه أمضاه ، ملأ الله قلبه رجاءً يوم القيامة ومن مشى مع أخيه في حاجة حتى تهيأ له أثبت الله قدمه يوم تزول الأقدام "
    صححه الألباني الأحاديث الصحيحة رقم (906).

  8. [1948]
    إسلام علي
    إسلام علي غير متواجد حالياً
    عضو متميز
    الصورة الرمزية إسلام علي


    تاريخ التسجيل: Mar 2005
    المشاركات: 12,009
    Thumbs Up
    Received: 1,093
    Given: 2,479
    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مصطفى ساطع مشاهدة المشاركة
    السلام عليكم ورحمة الله وبركاته أخ محي....طبعا" كثرت الأشاعات أن سبب خسارة الفريق المصري مع أمريكا أن الفريق المصري لهوا كثيرا" قبل ليلة المباراة (حسب ماذكرته الاشاعات)....بس أريد أقول أن ليلة أمس وبعد خسارة الفريق الأسباني مع الفريق الأمريكي أنني شاهدت معلق في التلفزيون يذكر...(طيب أفتهمنا أن الفريق المصري سهروا قبل ليلة المباراة مع أمريكا مع (.... الليل (لأا أريد أن أذكر العبارة كاملة أحتراما" لأعضاء المنتدى وقوانينه ولكنك تفهم قصدي))...طيب الآن الفريق الأسباني خسروا المبارة مع أمريكا ....فهل هم أيضا" سهروا مع..... قبل ليلة من المباراة؟؟؟؟؟

    ياأخي واالله لأ يدمر الشخص الأ التعليقات المهدمة والكلام الفارغ اللي ملهوش معنى ولا يريدون بها الا التشهيير وأساة السمعة.... فلا يزعجك مايقال ياأخي محي ولا يخفى عن الله أية صغيرة وكبيرة
    السلام عليكم
    تبرأة للذمم
    لاعبي المنتخب برءاء من هذه الإشاعة
    الصحف الجنوب أفريقية نفسها إعتذرت
    واللعيبة عملوا ضجة كبيرة وغضب مما يدل على رفضهم
    لدرجة إن أحدهم هدد بالإعتزال الدولي "ويا ريتهم كلهم يعتزلوا البلد عاوزة شغل في الجد شوية"
    لكن من باب أنصر أخاك معظمهم متدينين وأكيد براءة من هذه التهم

    0 Not allowed!



    لنعمل بجدية لتحسين مجال العمارة والإنشاء في سبيل خدمة أمتنا وهويتها الإسلامية, لا للتغريب ولا للعبثية والتفاخر في العمارة.
    لنتجنب أن نكون ممن قال الله فيهم
    : ( أتبنون بكل ريع آية تعبثون * وتتخذون مصانع لعلكم تخلدون )

  9. [1949]
    mohy_y2003
    mohy_y2003 غير متواجد حالياً

    مشرف سابق وإستشاري الهندسة المدنية


    الصورة الرمزية mohy_y2003


    تاريخ التسجيل: Jun 2007
    المشاركات: 9,637
    Thumbs Up
    Received: 350
    Given: 439
    اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة المهندس محمد زايد مشاهدة المشاركة
    اعتقد ان تخمينك في مكانه م.محي / بان الكابتن حسن شحاتة كانت لديه امنية عدم الصعود وتشكيلته دلت على ذلك وبصراحة معاه كل الحق بذلك , وعدم الافصاح كما تفضلت بسبب الراي العام .... وهذا بلا شك افضل للمنتخب المصري لكي يستطيع ابقاء المنافسة والامل للصعود لكاس العالم ...
    مافيش شك كلنا كنا متضايقين من مباراة امريكا بس احنا جماهير لكن هو راجل بيحسبها بالورقه والقلم وللاسف كل ما يقدم مباراة كويسه يطالبه بالوصول لكأس العالم لدرجة ان بلاتر نفسه زي ما تفضلت حضرتك قال له كده - سنحزن لو لم نري مصر في جنوب افريقيا العام القادم - يبقي الحل انه يروح بدري علشان يلحق يذاكر لامتحان كاس العالم -

    لانه لو كان احرز هدف في امريكا وصعد كانت الفضيحه هاتبقي اكبر في قبل النهائي والثالث والرابع لان لاعبينا اتهلكوا بدون مبالغه

    وبعدين المفروض نحمد ربنا علي كده لان هناك فوارق كبيره جدا بين لاعبينا ولاعبي اوروبا - بدنيا ومهاريا وتكتيكياً - وكونهم يوصلوا للمستوي ده من المنافسه يبقي كتر خيرهم اوي

    ومبارة رواندا الاحد بعد القادم ها يبان منها كل شئ لو ربنا كرمنا وكسبنا بفرق سكور كبير يبقي - اوعي وشك - وهاتكون المنافسه قويه جداااااا حتي اخر جوله في التصفيات وربنا يسهل ويوفق الجميع ويصعد من هو احق اداءاً ونتيجة ً


    0 Not allowed!



    ليس ضروريا ان تكون عميلاً لتخدم عدوك .... يكفيك أن تكون غبيــــــــــــــــاً

    الإمام محمد الغزالي

  10. [1950]
    إبراهيم أسامة
    إبراهيم أسامة غير متواجد حالياً
    عضو متميز
    الصورة الرمزية إبراهيم أسامة


    تاريخ التسجيل: Jul 2006
    المشاركات: 3,107
    Thumbs Up
    Received: 16
    Given: 3
    ربنا يستر لحسن شكلنا بقى وحش قوي؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    0 Not allowed!


    أنا في الحياة وديعة وغدا سأمضي عابرا في رحلتي

  
الكلمات الدلالية لهذا الموضوع

عرض سحابة الكلمة الدلالية

RSS RSS 2.0 XML MAP HTML