:جديد المواضيع
صفحة 1 من 3 123 الأخيرةالأخيرة
النتائج 1 إلى 10 من 24

ارجو مساعدتي........

  1. #1
    جديد

    User Info Menu

    ارجو مساعدتي........

    السلام عليكم يااخواني
    انا طالبة ماجستير بقسم الهندسة المدنية فرع البيئة بالعراق بمحافظة الموصل
    اريد مساعدتي بتزويد بأي معلومات كتب اومجلات او اي شي في موضوع بحثي وهو
    معالجة وادارة النفايات الطبية الصلبة في المستشفيات واحتاج كذلك الى المحددات الدولية للرماد المتبقي بالمحرقة النفايات الطبية من فضلكم ساعدوني واذا كان عند احدكم اي معلومة عن موضوع المعالجة اللاهوائية لفضلات الطعام المنزلية من اجل الحصول على غاز الميثان المستخدم في توليد الكهرباء مع خالص شكري وتقديري لكم


    0 Not allowed!

  2. #2
    عضو

    User Info Menu

    السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة
    الاخت رشا
    يوجد في جامعة العلوم والتكنلوجيا الاردنية في اربد رسالة ماجستير تبحث في هذا الموضوع بالذات في قسم الهندسة المدنية لطلبة الماجستير دفعة 1998 حول نفايات المستشفيات لطالب ماجستيرعلى ماعتقد واسمة احمد البدور لانة دفعتي على ماذكر اشتغل على نفس الموضوع او احد طلبة الماجستير لهذة الدفعة تقيدي بالسنة وليس باسم الطالب ،وتحياتي الحارة لك ولاهل الموصل ،علما بانني انا ايضا من اهل الموصل ولكنني الان ساكن خارج العراق


    0 Not allowed!

  3. #3
    عضو

    User Info Menu

    القاعدة الوحيدة التي يجب علينا أن لا ننساها عند التعامل مع المخلفات الطبية هي: "حتي الان لا توجد خيارات رخيصة و آمنة للأفراد والبيئة للتخلص من المخلفات الطبية" فيجب علينا التعامل معها بهذا الشكل


    رسالة ماجستير في الهندسة البيئية بعنوان: إدارة المخلفات الصلبة بمستشفيات مدينة طرابلس
    أسم الباحث: عبد المولى علي البلعزي/ أكاديمية الدراسات العليا/جنزور
    مشرف البحث: الدكتور الطاهر إبراهيم الثابت
    أهداف البحث:

    التعريف بالمخلفات الطبية الصلبة ومصادرها وأخطارها

    إعطاء مؤشر حقيقي عن كمية المخلفات الطبية الصلبة بمدينة طرابلس وإبراز محتوياتها.
    معرفة مصير الكميات المنتجة من هذه المخلفات في الوضع الراهن.
    المساهمة في إنشاء قاعدة معلومات في مجال المخلفات الطبية الصلبة بمدينة طرابلس
    إيجاد الحلول وإبداء التوصيات في عملية التخلص من هذه المخلفات.

    أهمية البحث:
    تكمن أهمية هذا البحث في أنه سيساهم في خلق دراسات حقلية فعلية عن المخلفات الطبية الصلبة وذلك في ظل كثرت المستشفيات العامة والخاصة خصوصا في الفترة الأخيرة التي شهدت فيها مدينة طرابلس نشاط كبير في هذا المجال وذلك بافتتاح العديد من المستشفيات والمصحات الإيوائية والعيادات على مستويين العام والخاص ومما لا شك فيه سيترتب عن هذا النشاط طرح العديد من المخلفات السامة والعضوية التي ستشكل خطورة على صحة الإنسان والبيئة المحيطة بها إذا لم يتم التخلص منها بالطرق العلمية والصحية، ومن الجدير بالذكر هنا أن هنالك نقص حاد في مثل هذا النوع من الدراسات في المرحلة السابقة بمدينة طرابلس، لذلك برزت الحاجة إلى التطرق لهذا النوع من الدراسة للوقوف على مصير هذه المخلفات وإدراك الحقائق الفعلية التي تخص هذا النوع من المخلفات الضارة.
    رسالة ماجستير بعنوان: إدارة المخلفات الطبية الصلبة في مدينة بنغازي
    أسم الباحث: رمضان سالم ساطي/أكاديمية الدراسات العليا/ مدينة بنغازي
    مشرف البحث: الدكتور فرج المبروك
    فصول البحث:
    التعريف بالمخلفات الطبية وأخطارها وأنواعها.
    الطرق العلمية للتعامل مع هذا النوع من المخلفات والمتمثلة في الفرز، التجميع، النقل، التخزين، المعالجة والطرح
    التشريعات البيئية.
    إدارة المخلفات الطبية.
    الجدوى الاقتصادية لإنشاء إدارة المخلفات الطبية.
    نظافة وعدوى المستشفيات.
    دور التثقيف الصحي في إدارة المخلفات الطبية.
    الوضع الراهن لمدينة بنغازي في كيفية التعامل مع المخلفات الطبية.
    إحصائيات وكميات المخلفات الطبية والعامة التي تنتجها مستشفيات مدينة بنغازي
    الحلول والتوصيات.

    أهداف البحث:
    أنشاء إدارة تعمل على توظيف الإمكانيات العلمية والتقنية للتخلص من المخلفات الطبية
    الإلحاح في ضرورة إحداث قوانين مباشرة خاصة بإدارة المخلفات الطبية.
    التعريف بالمخلفات الطبية وأخطارها واختيار الطرق السليمة للتخلص منها.
    نشر الوعي وإنشاء قاعدة جديدة وسليمة للتعامل مع المخلفات الطبية.

    الدواعي المؤدية إلى اختيار هذا البحث:

    لا توجد أي خطة على الإطلاق في مدينة بنغازي تعمل على إدارة المخلفات الطبية.
    خطورة المخلفات الطبية تستوجب وجود حلول لها.

    تعرض العديد من العاملين للأضرار أتناء التعامل مع المخلفات الطبية وخاصة عاملي النظافة.
    التلوث البيئي الناتج من التخلص الغير سليم من المخلفات الطبية.
    رسالة ماجستير بعنوان " إدارة المخلفات الطبية بمدينة مصراتة"
    أسم الباحث: أحمد سالم الحمروش/ كلية التقنية الطبية مصراتة.
    مشرف البحث: د/ الطاهر إبراهيم الثابت
    مقدمة عامة للبحث: المخلفات الطبية من الأنشطة الصحية أصبحت مصدر قلق عالمي بسبب تزايد كمياتها في السنوات الأخيرة كنتيجة تحسن وزيادة الخدمات والمرافق الصحية فكانت الضرورة ملحة لتنظيم عملية المعالجة والتخلص منها بطرق لا تسبب أضرار للعاملين والأفراد المحيطين والبيئة بصفة عامة.
    مدينة مصراتة من المدن الليبية التي شهدت تطور ملحوظ في الخدمات الصحية خلال السنوات العشر الماضية، فازدادت أعداد العيادات والمصحات بشكل ملحوظ الأمر الذي زادت معه كمية المخلفات الطبية المنتجة سبب في وجود بعض الخلل بإدارة المخلفات الطبية بالمدينة.
    أخُذت مدينة مصراتة كنموذج مصغر حيث يسعى البحث لتحديد الخلل ووضع حلول سليمة ومخطط عام لإدارة المخلفات الطبية بالمدينة تتماشى مع المواصفات الموضوعة من قبل منظمة الصحة العالمية، هذه الحلول يمكن أخذها وتطبيقها على باقي المدن الليبية وعلى الدولة ككل.
    فصول البحث:

    التعريف بالمخلفات الطبية وأنواعها.
    التعريف بمصادر المخلفات الطبية بمدينة مصراتة السائلة والصلبة، كالمصادر الرئيسية المنتجة للكميات الكبيرة مثل المستشفيات والمصادر الثانوية المنتجة للكميات الصغيرة مثل المصحات والعيادات الطبية.
    الأضرار الصحية والبيئية للمخلفات الطبية بالمدينة.
    الأضرار المهنية للطاقم التمريض مثل حوادث الوخز بالإبر.
    الأضرار المهنية للعاملين بجمع ونقل والتخلص من المخلفات الطبية.
    إدارة المخلفات الطبية بالمرافق الصحية في المدينة من جمع وتخزين ونقل.
    الطرق المتبعة للمعالجة والتخلص من المخلفات الطبية بالمدينة.
    التعريف وحصر المخلفات الطبية المنزلية وطرق المتبعة للتخلص منها.
    نظافة وصحية بيئة المستشفى والتحكم في العدوى.
    وضع حلول للمخطط السليم ومنظومة كاملة لإدارة المخلفات الطبية للمدينة يمكن أن يطبق بباقي المدن.
    المخلفات الطبية السائلة ومياه الصرف الصحي
    د/ الطاهر إبراهيم الثابت
    مياه الصرف الصحي في المؤسسات والمرافق الصحية شبيه في قوامها لمياه الصرف الصحي العام بالمدينة وتختلف عنها في احتواها على أنواع مختلفة جدا ومتنوعة من المخلفات السائلة مع أن كمياتها قليلة إلا أنها تحتوي على العديد من المركبات المعدية والخطيرة الناتجة من العناية بالمرضى.
    تتكون مياه الصرف الصحي للمستشفيات
    تحتوي مياه الصرف الصحي للمستشفيات بالإضافة للمخلفات البشرية اليومية للمرضى والعاملين على الأتي:
    الميكروبات الممرضة : تحتوي مياه مجاري المستشفيات على كميات كبيرة من ميكروبات الأمراض المعوية من بكتيريا وفيروسات وديدان والتي تنتقل بسهولة خلال الماء. تتلوث مياه الصرف الصحي من أقسام الأمراض السارية والمعدية من مرضى الالتهابات المعوية أو خلال الأوبئة.
    سوائل كيميائية خطرة : كميات هذا النوع من المخلفات متنوعة ومختلفة ناتجة من عملية التعقيم والتنظيف اليومية للأجهزة والمعدات والأسطح والأرضية، كميات كبيرة من المذيبات من أحماض وقلويات عضوية وغير عضوية يتم تصريفها للمجاري العامة من معامل التحاليل ومعامل الباثولوجية بدون معالجة
    المخلفات الصيدلانية : كميات قليلة من الأدوية يتم تصريفها للمجاري العامة من الصيدلية ومن الأقسام الطبية المختلفة، هذه الأدوية قد تحتوي على المضادات الحيوية وأدوية سامة لعلاج الأورام (cytotoxic drug ) وبعض الأنواع الأخرى.
    مخلفات سائلة مشعة : كميات صغيرة من مخلفات سائلة مشعة تذهب لمياه الصرف الصحي من أقسام علاج الأورام.
    مخلفات بقايا المعادن الثقيلة : كميات من المعادن الثقيلة ذات السمية العالية يتم تصريفها مثل الزئبق والفضة والرصاص من مراكز خدمات الأسنان ومن أقسام التصوير بالأشعة وكذلك من الأقسام الفنية المساعدة بالمستشفيات كقسم الحركة والميكانيكية ( (Pruss et al., 1999.


    0 Not allowed!

  4. #4
    عضو

    User Info Menu

    عالم غريب من الميثان المحيطي
    13-3-1427 هـ
    الموضوع: بحوث حول المياه
    اعداد و تاليف : Bo Barker Jorgensen
    ترجمة: بـــــدر العلي "Badr AL ALI"
    لفترة طويلة يعتقد أن قيعان البحار خالية تقريباً من الحياة، حيث لا يصل الضوء إلى هذه الأعماق. الاكتشافات خلال العقود الثلاثة الماضية أظهرت إن البيوسفير اللاهوائي فعال في الأعماق المميزة بحلقة كربون بحرية، حيث الميثان هو المركب الأكثر شهرة. ذرة كربون وأربع ذرات هيدروجين، جريئة الميثان – CH4 – معروفة باسم " الغاز الطبيعي". يلعب اليوم دوراً طاقياً هاماً، و بنفس الوقت بسبب فعاليته في إنتاج الحرارة و بسبب نظافته فهو يطلق CO2 اقل من الهيدروكربونات الأخرى. فهذا الغاز ناتج عن تحول حراري كيميائي للمواد العضوية المطمورة بشكل جيولوجي، التي تشكل غلة وافرة من الميتان في النظام البيئي للكرة الأرضية، وهو يشكل احد أساسيات حلقة الكربون. إنتاج هذا الغاز يعزى إلى عملية مستمرة لتفكك المواد الحية من قبل المتعضيات الدقيقة اللاهوتية ( التي لا تعيش إلا في وسط خاص من الأكسجين).

    في البيوسفير، هذه الأماكن "غير المؤكسجة"، حيث يولّد الميتان، متميزة بشكل أساسي بالرطوبة المفضلة للعمليات البكتيرية: كوحول المستنقعات، و رسابات البحيرات والبحار و حتى في معدات المجترات. مشكلة تسخين المناخ في أيامنا، حيث إن الميتان بالرغم من أهميته الطاقية يساهم بشكل فعّال في مشكلة الاحتباس الحراري، أيضا أكثر تهديداً بـ 20 مرة أكثر من CO2 في تسخين المناخ. إن إنتاج كميات هائلة من الميتان في قاع المحيطات يتم بوجود مليارات من البكتريا اللاهوائية، التي ضمنها الجراثيم منتجة الميتان، التي تتغذى على المواد الحية القادمة من السطح، كالبلانكتون البحري، الغزير في المنطقة العليا المضاءة من المحيط، الذي يشكل نوعاً من المطر العضوي الذي يحتوي ايضاً بقايا تحلل الفضلات و الجثث والبراز....الخ. وهذه المواد تترسب بشكل بطيء في قاع المحيط و تتحول هناك إلى مواد فلزية. أيضاًَ الحمولات القارية عبر الأنهار تتراكم ضمن ملايين السنين لتشكل مفترش سميك احياناً يصل إلى مئات الأمتار حيث تتطور هذه الجراثيم منتجة الميتان. إن %90 من ميتان المحيط يتم تفككه بواسطة العمليات الميكروبيولوجية التي تستخدم تركيز هام من الكبريت الآتي من المياه القاعية. إن وجود هذا الحاجز الطبيعي من أصل ميكروبيولوجي ضد تشكل الميتان هي الأساس في تنظيم المناخ على مستوى كامل الكرة الأرضية. هذه العملية تم إيضاحها، منذ 6 سنوات، من قبل الباحثة الألمانية Antje Boetius " عمل مستعمرات ميكروبية مدهشة حيث البكتريا مصاحبة للاركوباكتريا". الميتان غير المتفكك في قاع البحار يتم حفظه، تحت شروط ضغط عالي ودرجة حرارة منخفضة، في مركبات غريبة مسماة (هيدرات الميتان) وهي بنى في شكل بللورات لها مظهر الجليد، حيث جزيئات الميتان تخفى أقفاص من جزيئات الماء تدعى " Clathrates ". تحتوي الأوساط القاعية على مخزونات ضخمة من هذه هيدرات الميتان، خصوصاً في المنحدرات القارية حيث تغرق نحو القيعان بدءاً من القارة. عندما تنحل هذه " Clathrate " تحرر 170 حجم من الغاز الطبيعي، و هذا الانحلال يكون بشكل فيزيائي بعد تغير شروط الضغط ودرجة الحرارة. هناك فرضيتين لخطر انحلال هذه " Clathrates " : 1- مناخياً: مسببة درجة حرارة عالية في قاع المحيط. 2- ميكانيكياً: تقلب مفاجئ لشروط الضغط. في كلتا الحالتين يبقى الخطر في إطلاق كمية هائلة من الميتان المحررة من الـ " Clathrates ". إن ارتفاع درجة حرارة قاع المحيطات تسبب انحلال هذه الـ " Clathrates " ، وهذا يسبب خوف على المدى الطويل، حيث تؤثر المحيطات بشكل بطيء على تسخين الغلاف الجوي. وتاريخياً هناك ارتباط بين فترات تسخين الكرة الأرضية وكمية الميتان في الغلاف الجوي. ويجب الأخذ بالحسبان الأسباب القارية المؤدية لارتفاع انطلاق الميتان كتوسع مناطق المستنقعات و ذوبان الجليد في لمناطق القطبية. في عام 2002 م ظهرت نظرية جديدة لشرح هذا الارتباط من قبل البروفيسور James Kannett ، الذي يعمل في جامعة سانتا بربارا، يقول: إن هيدرات الميتان التي تراكمت خلال فترات العصر الجليدي " شحن مستحاثي" انحلت بعد بواكير التسخين الحراري، مسببة تحرر واسع للميتان الذي يسرّع في العودة إلى درجات الحرارة العالية. اذاً من الضروري معرفة أكثر عن مخزون و تشكل و انحلال هذه الـ" Clathrates ". المراجع: - www.mpi-bremen.de/en/researche_projects_11.html . - www.chm.bris.ac.uk/deepbug/index.htm. - RDT info n: 48 février 2006


    0 Not allowed!

  5. #5
    عضو

    User Info Menu

    الاخت رشا
    السلام عليكم
    لو ان هذة الرسائل تفيدك انا ممكن ان احصل لك على نسخة منها واصورها وارسلها لك بريديا الىقسم الحاسبات في جامعة الموصل ولكن في البداية ارجو ان تخبريني اذا كانت فعلا تفيدك ضمن الموضوع الذي تدرسين فية وكذلك ابلغيني لاستطيع ان اعطيك اسلوب التصال بي عن طريق استاذة في قسم الحاسبات علما بان هذة العملية تستغرق وقت فاخبريني كم من الوقت لديك لكي استطيع ان انسق لك الوقت


    0 Not allowed!

  6. #6
    عضو

    User Info Menu

    ENGINEERING AND DESIGN
    Incinerators
    Mobilization Construction

    GENERAL
    1-1 . Purpose and scope . This manual contains instructions and .information for the design of incinerators for combustible waste materials, including garbage . The design of rubbish incinerators will be based on the use of natural draft . Auxiliary burners will be necessary in some cases .
    1-2 . Selection of sites . Sites for incinerators will be selected for convenience with respect to the housing area to be served and for accessibility from the existing road net . The length of average one-way haul, in general, will not be more than 3 miles . Where additional roads are necessary, they will be over the most direct practical route to the site . In all cases, travel on and across primary roads will be held to a minimum . Site location will be at least 1,000 feet from inhabited buildings and out of the prevailing
    wind direction toward building areas . Drainage conditions will be adequate for runoff and to accommodate drains from the incinerator plant to sanitary sewers .
    INCINERATOR DESIGN
    2-1 . Definitions . Definitions of terms in their application to this manual are as follows :
    a . Incinerator . A special type of structure for the reduction of refuse to inert gases and solids by burning .
    b . Furnace . That part of the incinerator in which combustion takes place, including the ignition chamber, mixing chamber, combustion chamber, and charging hood if provided .
    c . Arch . The arched ceiling of the furnace over the ignition, mixing, and combustion chambers .
    d . Grate . The cast iron (C .I .) grate on which the dry material is burned .
    e . Hearth . An inclined floor on which the wet material is dried and burned . It may be constructed of firebrick or of cast iron grate bars .
    f . Effective grate area . The grate area plus the effective area of the hearth in terms of grate area .
    g . Ignition chamber . The space between the grate and the arch and between the hearth and the arch .
    h . Mixing chamber . The chamber adjacent to the ignition chamber where the gases mix before passing to the combustion chamber . This is often called the down pass.
    i . Bridge wall . The wall at the end of the grate or hearth between the ignition chamber and the mixing chamber .
    j . Combustion chamber . The final chamber of the furnace where combustion of the gases is completed .
    k . Target wall . The wall between the mixing chamber and the combustion chamber .
    1 . Flue . The horizontal connection between the combustion chamber and the stack .
    m . Damper . The vertical movable refractory slab in the flue for draft control .
    n . Damper box . The box over the damper for housing it in its open position .
    o . Charging hood . A structure directly over the ignition chamber provided with a door, through which the furnace is charged with refuse .
    p . Charging throat . An extension from an opening in the arch to the charging floor, through which the furnace is charged with refuse .


    0 Not allowed!

  7. #7
    عضو

    User Info Menu

    2-2 . Types of incinerators . Two types of incinerators are considered in this section : type I - garbage and rubbish incinerators and type
    II - wet garbage incinerators . Standard designs have been prepared for types I and II, drawings for which are listed in appendix B . Type I of these standard designs is a general purpose incinerator and is the most suitable for the present-day needs at a majority of installations . It
    will burn refuse consisting of all rubbish or, by proper control of the damper, a mixture of 65 percent rubbish and 35 percent garbage by weight . Type II will burn a mixture of 65 percent wet garbage by
    weight and 35 percent rubbish without the use of auxiliary fuel . However, this type is not designed to withstand the high heat release that would result from burning refuse containing a high percentage of
    rubbish and will not be constructed except when the conditions are definitely unsuited to the use of type I .
    2-3 . Incinerator capacities .
    Requirements will be based on the expected waste from the particular post . At an average troop cantonment, the per capita waste will approximate 1 .5 pounds of rubbish, 0 .50 pound of non-edible garbage, (citrus peels, coffee grounds, etc .) and 2 .0 pounds of edible garbage per day . Quantity
    determinations, however, will be based on an actual survey whenever practicable . Capacity will be provided for 25 percent excess over the average hourly needs in order to make allowance for irregularity in the delivery of refuse to the incinerator . For example, if 4 tons are to be burned in 8 hours, the incinerator will have a capacity of 1,250 pounds per hour . Capacity factor for troop expansion will not be used, as the incinerator can be operated 16 hours per day if necessary, 8 hours remaining for .cooling and cleaning .Little or no economy will result in designing special incinerators of sizes intermediate between the sizes indicated on the standard designs listed in appendix B . 2-4 . Basic design requirements . The incinerator will be designed for the severest conditions that may reasonably be expected . For instance, a type I incinerator may be required to burn refuse consisting of all dry material and no garbage . The design, therefore, insofar as it involves heat release, gas quantities, velocities, etc ., will be based on burning only dry materials . A drying hearth will be provided for the occasions when wet materials are to be burned . The design will conform to the following basic requirements : a . Total furnace volume . The total furnace volume will be such that the heat release per cubic foot of furnace volume will not exceed 18,000 Btu per hour . b . Hearth area . The hearth area will be approximately equal to the .grate area for types I and II incinerators . c . Effective grate area . For type I incinerators - 0 .022 square foot for each pound of refuse per hour ; and for type II - 0 .04 square foot for each pound of refuse per hour . In determining effective grate area, the hearth may be considered to be 60 percent effective if made of firebrick and 80 percent if made of grate bars .
    d .Gas velocity .
    A maximum of 15 fps through the combustion chamber and a maximum of 35 fps through the mixing chamber, flue, and stack .
    e . Combustion-chamber volume . At least 30 cubic feet per pound of gas produced per second, including excess air required for cooling purposes .
    f . Combustion-chamber temperature . Sufficient for complete combustion but not to exceed 1,600 degree F . (2,059 degrees F .absolute) . This can be controlled by use of the damper and by the introduction of excess air .
    g .Combustion time . A minimum of 1 .5 seconds, total time required for the gases to pass through the furnace .
    h . Stack height . Sufficient to provide the necessary draft and determined by the formula :
    D H - 0 .52B


    0 Not allowed!

  8. #8
    عضو

    User Info Menu

    C1 - Ta Ts
    i . Draft . Sufficient to discharge the gases of combustion and required excess air . The total draft requirements will be determined in accordance with the following allowances for losses expressed in
    inches of water : Velocity head : 0 .119BV2 14 .7Ts Friction loss through the stack and flue : (1 .1 x 10 -6 )T sW2LP Loss through each 90 degree turn in the gas passage : computed as a stack or conduit, the length of which is 12 times the square root of
    2-3 A3
    the area of the opening . Loss through grate : varies according to type of grate, quantity, and type of refuse burned, quantity of air and attention given to stoking . Under average conditions this loss may be
    considered to be 0 .25 in type I incinerator and 0 .15 in type II when the furnace is operating at rated capacity .Abbreviations of terms used in the preceding formulas are : Ta - Atmospheric temperature in degrees F . (absolute) .
    Ts - Average stack-gas temperature in degrees F . (absolute) .
    H - Stack height above the grate (feet) .
    A - Average inside cross-sectional stack area (square feet) .
    B - Barometric pressure (psi) .
    D - Static stack draft (inches of water) .
    V - Gas velocity (fps) .
    W - Weight of gas including excess air (pounds per second) .
    L - Stack height above flue plus length of flue (feet) .
    P - Inside stack perimeter (feet) .
    2-5 . Preliminary design . A preliminary design will be made first and
    then checked and adjusted to assure compliance with the basic design
    requirements . For this purpose, table 2-1 may be utilized . The design
    of an incinerator is illustrated in appendix A .
    Table 2-1 . Preliminary Design Factors
    2-4 Type of incinerator
    Effective grate area per pound of refuse per hour (square feet) 0 .022 0 .04 Ratio of hearth area to grate area 1 1 Effectiveness of hearth area in terms of grate area (percent) :
    Firebrick hearths 60 60 C . I . grate bars 80 80 Horizontal cross-sectional area of mixing chamber in terms of effective grate area 25 20 (percent) Horizontal cross-sectional area of combustion chamber in terms of effective grate area (percent) 60 30 Cross-sectional area of flue in terms of effective grate area (percent) 25 10Table 2-1 . Preliminary Design Factors (Cont'd)


    0 Not allowed!

  9. #9
    عضو

    User Info Menu

    Type of incinerator
    Corps of Engineers
    2-6 . Design analysis . A design analysis will accompany all requests
    for authority to construct incinerators and all incinerator plans and
    specifications, other than standard plans and specifications . The
    analysis will indicate the type of material to be incinerated and the
    basis upon which the capacity requirements were established .
    .Cross-sectional area of stack in terms of
    effective grate area (percent) 22 10
    Ratio of height of arch above grate to
    width of furnace not to exceed 1 1


    MATERIALS AND EQUIPMENT CONSIDERATIONS
    3-1 . General considerations . The structural design and the
    .specifications relating to materials and to construction will provide
    for sturdy construction of all parts of the incinerator . In this
    respect, the effects of expansion and contraction due to
    high-temperature change will be considered . The type of construction
    will, in general, be as indicated on the standard drawings and in the
    guide specification listed in appendix B .
    3-2 . Furnace . The furnace will be constructed with an inner and outer
    shell . The walls of the inner shell and the arch will be approximately
    9 inches thick and constructed of high-duty fire-clay brick or
    constructed of refractory plastic material having equivalent qualities .
    Firebrick will be laid in high-temperature, air-setting, bonding
    cement . The arch will be covered with a 2-1/2-inch layer of insulating
    material .
    The side walls of the outer shell . will be 8-inch common
    brick walls securely braced to prevent settling and cracking . The
    bracing will consist of upright corner angles and intermediate upright
    channel buck stays, tied with rods and horizontal steel angles . The
    tie rods will be entirely outside the inner shell and will not be in
    contact with the refractory material at any point . The top, forming a
    part of the outer shell, will be reinforced concrete . If the top is
    not needed as a floor or as a roof for protection against the weather,
    it may be omitted and the arch covered with a 4-inch layer of common
    brick on top of the insulating brick . There will be no physical
    connections between the inner shell and the outer shell except the
    skewbacks of the arches, where the outer shell will be properly braced
    to take the arch thrust, and except around openings . The inner and
    outer shells will be separated by suitable insulating material or air
    space . The bridge wall and target wall will be 13-1/2-inches thick in
    incinerators of 1,000 pounds per hour capacity or larger and 9 inches
    thick in smaller sizes .


    0 Not allowed!

  10. #10
    عضو

    User Info Menu

    3-3 . Stack . The stack will be constructed with an inner shell of
    fireclay brick for the entire height and an outer shell of common
    brick . The outer shell will be separated by a 2-inch air space from
    the inner shell and will have no physical contact with it at any point .
    The stack may be square or circular ; however, the cross-sectional area
    will be the same for either shape .
    3-4 . Damper . The damper will be a movable vertical slab constructed
    of refractory material, steel shapes, and tie rods . It will be located
    in the flue and will fit freely in guide grooves . Suitable means, such
    as a chain hoist or cables, pulleys, and counterweights, will be

    provided for raising and lowering the damper . A damper box will be provided for housing the damper in its open position .
    3-5 . Furnace doors . The size, type, and location of the furnace doors will be determined with a view toward convenience of incinerator operation . The following comments relate to the doors of incinerators
    of 1,000 pounds per hour capacity or larger : Types I and II incinerators require means of charging the drying hearth with wet material . This can be accomplished through a charging throat extending from the furnace arch to the operating floor above . A removable lid will be provided for the charging throat . The charging of the grate with dry material is best accomplished through a guillotine type of door . In a type I incincerator this door will be in the side of a hood that extends above the operating floor and is directly above the grate . Both types I and II will be provided with a guillotine firing door in the side wall immediately above the grate . The guillotine doors and the lid on the charging throat will be constructed of refractory material . Cast iron furnace doors approximately 18 by 24 inches will be installed in the side wall of the furnace just above and opposite the drying hearth and at the firing-floor level opposite the mixing chamber, the combustion chamber, and the ash pit . The charging hood, the charging throat, and all openings will be adequately lined with refractory material .
    3-6 . Grate . The grate will be cast iron . The total area of the opening will be such that the loss of draft through the grate and refuse will not exceed the allowances indicated in paragraph 2-4 .
    3-7 . Incinerator layout . Facilities will be carefully planned for the ready discharge of the refuse from delivery trucks directly on the charging floor or on a platform where it will be readily accessible for charging into the furnace . Space will be provided on the charging floor for storing refuse when the rate of delivery exceeds the furnace capacity for burning . Floor drains with removable, cast iron, slotted drain covers will be provided on both the charging floor and the firing
    floor .
    3-8 . Instrumentation . For purposes of controlling the temperature within safe limits for the refractory material, the combustion chamber will be provided with an indicating-recording pyrometer . A draft gage
    of the inclined tube type that will indicate the draft in the combustion chamber in inches of water is desirable .
    3-9 . Heat recovery equipment . Garbage cans, when emptied at the incinerator, will be soaked in hot water, then sprayed with hot water inside and outside . Water may be heated for this purpose by means of a hot-water pipe located in the combustion chamber and connected to a hot-water storage tank of required capacity .


    0 Not allowed!

صفحة 1 من 3 123 الأخيرةالأخيرة

الكلمات الدلالية لهذا الموضوع

ضوابط المشاركة

  • لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
  • لا تستطيع الرد على المواضيع
  • لا تستطيع إرفاق ملفات
  • لا تستطيع تعديل مشاركاتك
  •